هر کشوری برای ورود و خروج کالا مقرراتی دارد و ایران هم از این امر مستثنی نیست. خروج برخی کالاها از ایران یا بطور کلی ممنوع است، یا صرفا به میزان خاصی می‌توان خارج کرد. گاهی کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، بدلیل ناآگاهی از این مقررات، در فرودگاه و هنگام خروج دچار مشکلاتی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 16 April 2022
کد خبر: ۱۱۱۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ 16 April 2022
                                                   مسافران پرواز‌های خارجی چه چیز‌هایی می‌توانید ببرید؟

به گزارش «تابناک» به نقل از اقتصادآنلاین، در ادامه به بررسی جزئیات کالاهایی که مطلقا یا بصورت نسبی خروجشان توسط مسافر ممنوع است، می‌پردازیم.

برخی از کالاهایی که نمی‌توان از کشور خارج کرد، شاید اساسا استفاده یا همراه‌ داشتنش نیز معمول نباشد اما به هر حال برای روز مبادا باید این موارد را بخاطر داشته باشید:

۱. خروج خاویار دارای مجوز شیلات برای هر مسافر تا ۱۲۵ گرم مجاز است

۲. خروج فرش دستبافت تا متراژ ۲۰ متر مربع مجاز است. با این حال بردن فرش دستبافت به هر اندازه‌ای به کشورهای عراق، عربستان و سوریه ممنوع است.

۳. خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام برای هر مسافر مجموعا تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز بوده و مازاد بر آن باید ضمن اظهار به گمرک و رعایت تشریفات مربوطه نیاز به مجوز بانک دارد.

۴. خروج زیورآلات شخصی همراه مسافر شامل انواع مصنوعات طلا ، نقره و پلاتین در مجموع حداکثر تا ۱۵۰ گرم مجاز است. خروج هر گونه سکه طلا از کشور ممنوع است.

۵. خروج کالای ایرانی به هر میزان مشروط بر آن که جنبه تجاری نداشته باشد، مجاز است اما نباید برای فروش باشد.

۶. خروج ظروف و مصنوعات نقره به جز زیورآلات توسط مسافر حداکثر تا ۳ کیلوگرم مجاز است؛ مشروط بر آنکه این ظروف در زمره آثار تاریخی و فرهنگی محسوب نشود.

۷. خروج ابزار و یا وسایل حرفه‌ای به همراه مسافر به قصد برگشت کالا منوط به اعلام و موافقت قبلی از سوی گمرک است.

۸. خروج زعفران تا ۱۰۰ گرم برای هر مسافر مجاز است.

۹. خارج‌کردن مشروبات الکلی، وسایل قمار، اسلحه سرد و گرم و مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر، نشریات، تصاویر، فیلم، عکس و هر کالایی که مغایر شئونات مذهبی و ملی کشور باشد، هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمی کشور یا مخل نظم و عفت عمومی و شئون ملی، اشیای عتیقه و کلیه کالاهایی که جنبه میراث فرهنگی دارد و سایر کالاهایی که منع شرعی و قانونی دارند، بطور کلی ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار