نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی باید زمینه‌های تحقق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ 15 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: سیاست‌های مربوط به تامین اجتماعی که مدت‌ها در مجلس تشخیص مصلحت نظام مورد بحث بود در ۹ محور کلیدی تقدیم رهبر معظم انقلاب شد که ایشان نظرات خود را در این خصوص اعمال و ابلاغ فرموده‌اند.
وی یادآورشد:دولت مسیر اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را هموار کند.
امام جمعه اراک ادامه داد: این سیاست‌ها خیلی وسیع دیده شده و باید از همه ظرفیت‌های موجود در بخش های مختلف کشور برای تحقق آن بهره‌گیری کرد.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: اگر در این راستا تلاش جدی صورت گیرد، کارهای بزرگی در راستای محرومیت زدایی و توزیع عادلانه منابع انجام می‌شود، اما اگر سهل انگاری شود و روی کاغذ بماند سرنوشتی شبیه اصل ۴۴ قانون اساسی خواهد داشت.
وی افزود:باید برای تحقق این برنامه و سیاست مهم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، برنامه‌ریزی عملی صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: هفته گذشته دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان پس از ۲ سال شرایط کرونایی فراهم شد و رئیس جمهوری هم در این دیدار گزارش‌هایی ارائه کرد.
آیت‌الله دری نجف آبادی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار رهنمودهای حکیمانه‌ای عنوان کردند که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و همه باید قدر رهنمودهای ایشان را بدانند.
وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری دقیق و درست در بخش تولید، اشتغال ، تقویت بنیه اقتصادی کشور و شرایط معیشتی مردم و توجه ویژه به مناطق حاشیه و محروم از مهمترین مسائلی است که دولت باید در دستور کار قرار دهد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: قناعت گنجی است که پایان ندارد و همه باید در همه امور بویژه برق، آب و بنزین صرفه‌جویی داشته باشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: برنامه صرفه‌جویی و قناعت باید اولویت کاری هر فرد باشد.
وی با تبریک روز ولادت امام حسن مجتبی ( ع) گفت: ایشان امام احسان، ایثار، انفاق و الگو هستند و امید است همه از این چراغ روشن اهل بیت(ع) بهره‌گیری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص شب‌های قدر نیز گفت: بی تردید شب قدر از شب های با عظمت و با اهمیت سال است که فضیلت و اهمیت و جایگاه این شب از عرش تا کبریاست و در این شب بهترین فرصت برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوا محیا شده و باید از لحظه لحظه این شب ها بهره جست.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی درباره اتفاقات اخیر در سرزمین های اشغالی نیز گفت: ملت ایران همواره پشتیبان مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده و اکنون نیز از قیام مظلومانه فلسطین، ملت فلسطین و شهدای فلسطین با همه وجود پشتیبانی می‌کند و مجاهدات های جوانان غزه را قدر می نهد.
امام جمعه اراک ادامه داد: در برابر گرگ‌های آدم خوار چاره‌ای جز مجاهدت نیست.
آیت‌الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جشن گلریزان برای زندانیان هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و رهبر معظم هم عنایت ویژه به این موضوع دارند و انتظار است مردم استان مرکزی هم در این راستا همت کنند تا کمک شود جمعی زیادی از زندانیان غیرعمد از بند رهایی یابند.
وی با تبریک روز ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش هم گفت: منافقان و کوردلان تلاش می کردند که ارتش ایران را ضعیف جلوه دهند و خداوند کمک کرد و امام با بصیرت خود فرمان مقدس را برای تثبیت و تقویت ارتش صادر کردند و این نیرو هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی منشاء آثار و برکات بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: راه ملت ما راه امام، رهبری و شهدای محراب و راه امام حسین ( ع) است و بر این راه بزرگ افتخار می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار