رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آشیانه سازی و تخم گذاری پرندگان در زیستگاه‌های طبیعی این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ 14 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امید یوسفی روز پنجشنبه  افزود: گونه ها خشک زی مانند کبک، کبوتر، پرندگان شکاری و خانواده گنجشک سانان اغلب تخم گذاری کرده و گونه‌های آبزی و کنار آبزی به علت سرد بودن هوای استان به تازگی آشیانه سازی را آغاز کرده‌اند.


وی اضافه کرد: اردک سرسفید و تنجه، اردک تاجدار، کاکایی، لک لک هم که جزء پرندگان بومی استان هستند اغلب در نیزارها و تالاب‌ها آشیانه سازی را شروع کردند.


رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پرندگان بومی استان در اوایل اسفند وارد تالاب‌ها و مناطق شده‌اند که شامل آبزیانی چون اردک سانان از جمله اردک سرسفید، مجمری، آنقوت و کنار آبزیانی مانند کاکایی و لک لک هستند.


یوسفی بیان کرد: جمعیت پرندگان بومی استان امسال در اردیبهشت ماه برای اولین بار سرشماری خواهد شد هر چند ۹۰ درصد این جانداران شناخته شده هستند ولی برای در دست داشتن آمار دقیق این کار اجرا می‌شود.


رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: تاکنون ۳۱۰ گونه در سطح استان شناسایی شده که ۱۳۰ گونه بومی و زادآور هستند.


پرندگان آبزی و کنار آبزی از انواع قوها گرفته تا مرغابی و اردک سانان، پلیکانان، غازها و فلامینگو جزو جمعیت ساکن تالابهای آذربایجان غربی هستند و دریاچه ارومیه یکی از مهمترین زیست بوم‌های پرندگان در این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار