دفتر وکالت مکانی است که توسط وکیل دادگستری تاسیس و اداره می شود. بهترین دفتر وکالت دفتری است که از مجموعه ای از وکلای پایه یک دادگستری که در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری تخصص و تجربه دارند تشکیل شده است. قبل از هر اقدام برای مراجعه به دفتر وکالت مطمئن شوید که وکیل دفتر وکالت دارای تخصص و تجربه در زمینه پرونده حقوقی و کیفری شما را دارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ 12 April 2022

دفتر وکالت چیست ؟ گستره خدمات دفتر وکالت

تعریف دفتر وکالت

دفتر وکالت خدمات متنوع حقوقی را به موکلین و افرادی که مشکلات حقوقی دارند ارائه می نماید. خدمات دفتر وکالت به شرح ذیل است:

  • مشاوره حقوقی
  • تهیه و تنظیم انواع دادخواست های حقوقی
  • تهیه و تنظیم انواع لوایح قانونی
  • صلح و سازش در دعاوی حقوقی و کیفری
  • قبول وکالت در پرونده های حقوقی و کیفری

حوزه های تخصصی دفتر وکالت

بهترین دفتر وکالت متشکل از وکلای دادگستری است که هریک در زمینه تخصصی دعاوی حقوقی و کیفری به شرح ذیل تسلط و تجربه دارند:

  • دعاوی خانواده شامل دعاوی طلاق، مطالبه مهریه، نفقه و اجرت المثل، حضانت فرزندان، انحصار وراثت
  • دعاوی ملکی شامل دعاوی تصرف عدوانی حقوقی، اثبات مالکیت، خلع ید
  • دعاوی تجاری شامل دعاوی ورشکستگی، دعاوی امور تجاری و بازرگانی، تاجر ورشکسته
  • دعاوی امور حسبی
  • دعاوی امور قراردادها شامل انواع قراردادها، قرارداد مشارکت در ساخت، قرارداد پیمانکاری
  • پرونده های کیفری شامل کلاهبرداری، خیانت در امانت، تحصیل مال نامشروع،جرم جعل سند، جرایم پولشویی، قاچاق کالا و ارز، جرایم علیه امنیت، جرایم سیاسی

راهنمای انتخاب دفتر وکالت مناسب برای گرفتن وکیل

قبل از هر اقدام برای انتخاب دفتر وکالت مناسب برای گرفتن وکیل باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد:

  • دفتر وکالتی انتخاب شود که مدیر دفتر از وکلای پایه یک دادگستری باشد.
  • مدیر دفتر وکالت دارای تجربه عملی و کاری در پرونده های حقوقی و کیفری داشته باشد.
  • در صورتی که دفتر وکالت از مجموعه ای از وکلای پایه یک دادگستری با حوزه های تخصصی متفاوت تشکیل شده است در خصوص نتایج قبلی در پرونده مورد نظر شما تسلط و تجربه عملی داشته باشد.

دفتر وکالت چیست ؟ گستره خدمات دفتر وکالت

وکیل دادگستری در دفتر وکالت

وکلایی که در دفتر وکالت فعالیت می کنند باید دارای سوابق اجرایی در خصوص پرونده های حقوقی و کیفری باشند. وکلای دفتر وکالت شامل وکلای کیفری و وکلای حقوقی هستند.

(برای مشاهده نمونه خدمات یک دفتر وکالت می توانید به miadedalat.com سر بزنید)

وکیل حقوقی

وکیل حقوقی وکیلی است که در زمینه دعاوی حقوقی بر تمام قوانین و مقررات حقوقی مانند دعاوی خانواده، ملکی، امور ثبتی، دعاوی تجاری، امور قراردادها، تهیه و تنظیم انواع قراردادهای مشارکت در ساخت و قراردادهای پیمانکاری تسلط و تجربه کافی دارد. همچنین بهترین وکیل حقوقی توانایی تهیه و تنظیم انواع دادخواست های حقوقی را دارد. در خصوص پرونده های حقوقی ارائه دادخواست نیاز به تسلط و تجربه دارد و در صورتی که دادخواست حقوقی بر طبق قواعد شکلی و ماهوی دادخواست مربوطه طرح نشود باعث هدر رفتن وقت و هزینه افراد می شود. بنابراین قبل از هر اقدام برای احقاق حق طرح دادخواست حقوقی را به وکیل حقوقی متخصص و مسلط بر قوانین و مقررات حقوقی بسپارید.

وکیل کیفری

وکیل کیفری وکیلی است که در زمینه پرونده های کیفری مانند کلاهبرداری، خیانت در امانت، تحصیل مال نامشروع، جرایم جعل و استفاده از سند مجعول، جرایم پولشویی، جرایم سیاسی و نظامی بر تمام قوانین و مقررات کیفری، تعویق و تعلیق مجازات تسلط و تجربه کافی دارد. در بعضی از جرایم می توان از مجازات های جایگزین حبس، تعویق مجازات و تعلیق مجازات استفاده نمود. بنابراین قبل از هر اقدام در دفاع از پرونده های کیفری از مشاوره و وکالت وکیل کیفری متخصص بهره مند شوید.

مشاوره حقوقی

یکی از خدمات دفتر وکالت ارائه مشاوره حقوقی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین است. بنابراین قبل از هر اقدام برای انتخاب وکیل از مشاوره حقوقی دفتر وکالت بهره مند شوید تا بتوانید با آگاهی کامل بهترین وکیل در پرونده های حقوقی و کیفری را انتخاب کنید. همچنین می توانید اطلاعات لازم در مورد وکلا را در سایت کانون وکلای دادگستری مرکز به دست آورید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مورد دفتر وکالت بیان شد قبل از هر اقدام برای انتخاب بهترین دفتر وکالت باید به مواردی توجه نمود. یکی از مهمترین این موارد انتخاب دفتر وکالتی است که مدیریت آن توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام می شود. بهترین دفتر وکالت دفتری است که متشکل از مجموعه ای از وکلای دادگستری شامل وکیل حقوقی و وکیل کیفری است که هریک در حوزه تخصصی خود تسلط و تجربه کافی دارند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار