مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش برف ارتفاعات استان اردبیل را سفیدپوش کرده و ارتفاع آن به ۲۰ سانتی‌متر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 11 April 2022

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیلاظهار داشت: بارش برف ارتفاعات استان اردبیل را سفیدپوش کرده و ارتفاع آن به 20 سانتی‌متر رسیده است که با نفوذ سامانه ناپایدار به استان بارش باران در مناطق شهری و بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات ادامه دارد که کاهش محسوس دما و بارش برف سبب ورود خسارت‌هایی به بخش کشاورزی شده است.

وی بیان کرد: بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در طول این هفته در استان ثبت شده که با افزایش 4 درصدی میزان بارش‌ها نسبت به سال قبل مواجه شده و میانگین بارش در مناطق مرکزی و جنوبی استان نسبت به بلندمدت افزایش داشته و دلیل پایین بودن میانگین بارش کل استان کاهش بارش‌ها در مناطق شمالی است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 58 درصد سهم بارش‌های خود را دریافت کرده است که امیدواریم وضعیت بارش‌ها همچنان در استان ادامه داشته باشد چرا که 90 درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است و در طول 10 سال گذشته میانگین دمای هوای استان نیز یک درجه افزایش را نشان می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: وزش بادهای جنوبی و گرمیج در استان ادامه دارد و بالا بودن روزهای ایجاد وزش بادهای جنوبی سبب می‌شود تا بارش‌های انجام یافته خشکی را کاهش دهد و با توجه به بارش 35 میلی‌متری باران در اردبیل شرایط مطلوبی در استان حاکم و پایدار است که شاهد استقرار سامانه بارشی قدرتمند در استان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار