وزیر ورزش و جوانان ، تعداد طرح های نیمه کاره ورزشی در کشور را چهار هزار و ۱۵۰طرح اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱ 09 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید حمید سجادی درحاشیه بازدید از پیست اسکی شهرستان شازند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌های ورزشی بکار گرفته شده است افزود: هزینه تکمیل این تعداد طرح ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
وی ادامه داد: ۲۸۸ طرح ورزشی نیمه‌کاره نیز مربوط به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است که تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.
وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: سفر به استان مرکزی برای دومین بار در دولت سیزدهم انجام شده و این استان یکی از استان‌های مهم کشور برای پشتیبانی از ورزش هم در حوزه همگانی و هم در بخش قهرمانی است.
سجادی اظهار داشت: ورزش همگانی استان مرکزی فوق‌العاده است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در بیشتر شهرهای استان مرکزی فرهنگ دوچرخه سواری وجود دارد.
وی اضافه کرد: علاقمندی به ورزش در استان مرکزی موج می‌زند و در سفر چندماه پیش به این استان امکان سفر به شهرستان شازند مهیا نشد که این مهم امروز محقق شد و فرصت غنیمت شمرده شد تا سفر قبلی تکمیل شود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: سرانه ورزشی شازند ۹۵ صدم متر است و این آمار خوب است اما اینکه چقدر فضای باکیفیت و چقدر قابل استفاده وجود دارد قابل بحث است، برخی از مراکز ورزشی این شهرستان نیاز به بروزرسانی، مرمت و تجهیز دارد.
سجادی افزود: برخی فوتبالیست‌های این شهر مجبورند برای تمرین به مرکز استان مرکزی سفر کنند، بنابراین این نیاز است اماکن ورزشی احیا و فضاهای ورزشی روستایی تقویت شود تا ورزشکاران برای تمرینات مجبور نباشند به مرکز استان بروند.
وی اضافه کرد: بیشتر نقاط شهرستان شازند چمن مصنوعی ندارد که البته به شرط جایگزینی زمین طبیعی ایرادی ندارد، اصل و ذات ورزش فوتبال زمین‌های خاکی است و در بیشتر کشورهای صاحب نام زمین‌های خاکی باب است اما با فوریت استعداد شناسایی و در یک فضای استاندارد ورزش می‌کند.
وزیر ورزش وجوانان اضافه کرد: با توجه به اینکه پیست اسکی شازند به یک مکان تفریحی تبدیل شده و گردشگرانی از استان‌های جنوبی کشور دارد باید با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکاتباتی انجام شود تا از ظرفیت این وزارتخانه برای احیای این منطقه استفاده شود.
سجادی گفت: سفر امروز به شهرستان شازند بسیار مفید بود، اینجانب متعلق به استان مرکزی هستم، اما برای نخستین بار است که در پیست اسکی شازند حاضر می‌شوم و این بازدید ارزشمند بود.
وی ظرفیت‌های ورزشی استان مرکزی به خصوص شازند را بی نظیر عنوان کرد و ادامه داد: حداقل ۹ فدراسیون ورزشی می‌توانند برنامه‌های ورزشی و اردوهای رسمی خود را برای آماده سازی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان و حتی اردوهای بین‌المللی مشترک در این خطه برگزار کنند.
وزیر ورزش و جوانان یادآورشد: این خطه در رشته‌های دوچرخه سورای، اسکیت و اتومبیلرانی ظرفیت‌های بین‌المللی دارد که باید معرفی شود.
سجادی افزود: این خطه برای رشته دو و میدانی نیز قابلیت‌های خوبی از مراتع، زمین ها، باغات و مسیرهای ارزشمند دارد که باید مورد توجه فدراسیون قرار گیرد.
بازدید از استخر شهر آستانه، بازدید از سالن چندمنظوره هندودر و بازدید از زمین چمن مصنوعی روستای مالمیر از دیگر برنامه‌های وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه به شهرستان شازند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار