بخشدار ریگ گناوه:
بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: این بخش علاوه بر داشتن چندین سایت پرورش میگوی فعال و در دست اجرا، قابلیت توسعه صنایع تبدیلی آبزی پروری دارد و سرمایه گذاران بخش خصوصی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 09 April 2022

به گزارش تابناک بوشهر، ضرغام محمدی در این خصوص افزود: در هفته گذشته نشستی با یکی از سرمایه گذاران عمده در طرح پرورش میگو باهدف سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های این صنعت برگزار شد و نتایج خوبی دربرداشت.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه این سرمایه‌گذار ، بخش وسیعی از اراضی رودشور جنوبی را زیر پرورش میگو برده است، تمایل خود را برای سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر اعلام کرده است.

محمدی گفت: استقرار صنایع شیلاتی و فرآوری آبزیان، توسعه آبزی پروری، احداث صنایع برودتی و آب شیرین کن و استقرار تاسیسات انرژی خورشیدی به عنوان جایگزین برای تولید برق به سرمایه‌گذار پیشنهاد و مطرح شد که استقبال وی رویرو شد.

بخشدار ریگ افزود: با توجه به اینکه راه اندازی صنایع مرتبط با آبزیان و سایر طرح های تولیدی و صنعتی مستلزم تامین نیروی انسانی متخصص بومی است ، در صورت فراهم شدن مقدمات کار نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام لازم صورت پذیرد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران در صورت گسترش حوزه فعالیت و ایجاد طرح های تولیدی، نسبت به ایفای تعهدات اجتماعی و ارائه خدمات رسانی به مردم منطقه از جمله اشتغال نیروهای آموزش دیده بومی اهتمام خواهند کرد.

محمدی گفت: احداث شهرک شیلاتی رودشور شمالی در این بخش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های اقتصادی کشور در استان بوشهر با پیشرفت بالا در دست اجرا است که در ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید نقش آفرین خواهد شد.

بخشدار ریگ افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع مرتبط با دریا در این منطقه، برنامه ریزی لازم به منظور جذب سرمایه گذاران واجد شرایط با همکاری و حمایت مسئولان ذی‌ربط می‌تواند تحولی عظیم در زمینه رونق اقتصادی و اشتغال زایی در بخش ریگ ایجاد کند.

بخش ریگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر سه سایت پرورش میگو فعال شامل درجوار این بندر، حله و رودشور جنوبی دارد و یک مجتمع بزرگ شیلاتی در رودشورشمالی نیز در دست احداث است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار