سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۸ تبعه غیر مجاز پارسال در واحدهای تولیدی استان شناسایی و در این راستا ۱۱ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 05 April 2022

به گزارش تابناک لرستان، "علی جهانی" روز سه شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: بر اساس بند "ج" ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۵۰ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی معادل ۶ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۵۰ ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۱۹۶ مورد بازرسی و ۸۳ گشت مشترک با نیروی انتظامی از واحدهای کارگری استان در این راستا انجام شده است اظهار داشت: در این بازرسی ها ۳۸ تبعه غیر مجاز در استان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی از کشور اخراج شدند.

جهانی با اشاره به معضل بیکاری در استان خاطر نشان کرد : با توجه به اهمیت استفاده جوانان بومی از فرصت های شغلی، ۲۹ نفر از افراد جویای کار در استان جایگزین اتباع غیرمجاز شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار