سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در سال گذشته نزدیک به ۱۶ هزار تماس موفق با ۱۴۸۰ بهزیستی این استان برقرار شد که این خط در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج، اضطراب و وسواس و...آماده مشاوره و پاسخگویی است.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ 05 April 2022

سلمان حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف راه اندازی خط ۱۴۸۰ یا صدای مشاور افزود: این خط، خدمات مشاوره و راهنمایی سریع، در دسترس و آسان در هر نقطه از استان است که در حیطه های فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج و غیره به آحاد جامعه خدمات ارائه می کند.

وی اظهار داشت: در تماس مردمی با خط یاد شده مشاوره و راهنمایی های لازم به صورت تلفنی ارائه می شود و پس از ارزیابی های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مشاوره تحت نظارتی بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

این مسوول ادامه داد: مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۴ به‌ صورت رایگان خدمات مشاوره و روان‌شناختی را در استان ارائه می‌دهد و افراد بدون مراجعه حضوری و از طریق این خط ارتباطی می‌توانند سؤالات و مشکلات خود را مطرح و پاسخ را از مشاوران بهزیستی دریافت کنند.

حسینی، محرمانه بودن اطلاعات را یکی از نکات مثبت این نوع مشاوره بیان کرد و اظهار داشت: تمامی مشاوران این مرکز تکنیک‌های کاهش اضطراب را آموزش دیده و می توانند علاوه بر توصیه های لازم روانشناختی، فشار و تنش ایجاد شده ناشی از این ترس را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: با صنعتی شدن جوامع و ظهور آسیبهای روانی و اجتماعی عدیده، جهت کنترل و کاهش آسیب ها ضرورت توجه به علم مشاوره و روانشناسی بیش از پیش احساس می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار