وزیر کشور می‌گوید مسئولان مشهدی در موضوع بلیت فروشی بازی ایران و لبنان دچار تخلف شده اند
کد خبر: ۱۰۳۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 05 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد اتفاقات ورزشگاه مشهد گفت: بعد از اینکه فدراسیون مسابقه را در مشهد قرار داد، ابتدا بحث نبودن تماشاچی مطرح بود، ولی بعد مجوز برای ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت ورزشگاه حدود ۱۰ هزار نفر صادر شد و حدود ۸ هزار بلیت فروخته شد، ولی حدود ۴ هزار بلیت خارج از سیستم بلیت فروشی از سوی مسئولان مشهدی توزیع شده بود و حجم تماشاگران زیاد و استادیوم مشهد پر شد و همین باعث ایراد AFC می‌شود.

وزیر کشور افزود: بعد از اینکه این اتفاقات رخ می‌دهد، در‌های ورزشگاه بسته می‌شود، ولی با وجود اینکه از سویی بیشتر از ظرفیت مجاز تماشاگر در ورزشگاه بود و هم جایی برای تماشاگر جدید وجود نداشت، برخی از مردم سعی داشتند از دیوار‌های اطراف ورزشگاه بالا بروند و به ورزشگاه ورود کنند و برای اینکه مردم متفرق شوند و این بالا کشیدن از دیوار آسیب برای کسی ایجاد نکند و یا حتی دیوار ریزش نکند، افشانه فلفل به هوا زده می‌شود، اما مستقیماً به سمت کسی اسپری فلفل زده نمی‌شود.

وزیر کشور افزود: با این کار تعدادی از حاضرین متفرق می‌شوند و تعدادی هم از ناحیه چشم و گلو دچار مصدومیت می‌شوند.

وی با اشاره به نکته دیگری درمورد توزیع غیرقانونی بلیت از سوی مسئولین مشهدی تصریح کرد: دعوت نامه‌هایی که مسئولان مشهدی به برخی از افراد داده بودند دارای هولوگرام نبود و امکان کپی از آن‌ها وجود داشت و برخی از افراد از روی دعوتنامه کپی گرفته و وارد ورزشگاه شده بودند و این هم بر تعداد تماشاگران افزوده بود.

وزیر کشور درمورد ورود بانوان به ورزشگاه، گفت: برای حضور بانوان در ورزشگاه باید بستر‌هایی ایجاد شود که در ورزشگاه آزادی این بستر‌ها هست، ولی در ورزشگاه مشهد این بستر‌ها مهیا نیست. به همین منطور با وزیر ورزش صحبت شد که بازی از مشهد به تهران بیاید و وزارت ورزش هم با فدراسیون فوتبال صحبت کرد، ولی فدراسیون اعلام کرد که این امر ممکن نیست، چون مکان برگزاری به AFC اعلام شده و تیم لبنانی هم در مشهد حضور دارد.

وی با بیان اینکه برای بازی ایران و لبنان حضور بانوان را نداشتیم و بنا به فروش بلیت به بانوان نبود، گفت: اختلال در سامانه فروش بلیت ایجاد شده بود و ۹ خانم بلیت تهیه کرده بودند، ولی بعد از بررسی‌ها مشخص شد آن ۹ بلیت برای آقایان صادر شده و در اختیار بانوان قرار گرفته است.

وزیر کشور درخصوص تخلف دو کافی نت در مشهد، اظهار داشت: هرچند این دو کافی نت در ابتدا انکار می‌کردند، اما مشخص شد که سعی در فروش بلیت داشتند، ولی خلل گسترده‌ای در فروش بلیت نداشتند و در رابطه با مسئله خانم‌ها هم تقصیری متوجه آنان نبود.

وزیر کشور که از سوی رئیس جمهور مامور رسیدگی به حواشی فوتبال در مشهد شده، در اولین گزارش خود تاکید کرد که ۲۷ هزار قطعه بلیت جعلی از سوی دو کافی نت در مشهد فروخته شده بود که این مسئله نیز باعث ایجاد ازدحام در ورزشگاه امام رضا شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار