وحید عرب‌زاده بازیکن خارگی تیم ملی هندبال ایران یکی از بازیکنانی بود که در این دوره از مسابقات حضور داشت که موفق شد در کنار دیگر بازیکنان برای کشورمان افتخار کسب کند.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 05 April 2022

چند روز پیش بود که در هشتمین دوره از مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا با حضور ۶ تیم که از دوم فروردین در تهران آغاز و هشتم فروردین ماه تیم ملی هندبال ساحلی ایران موفق شد با شکست دو بر یک تیم ملی قطر برای اولین بار قهرمان آسیا شود و سهمیه جهانی یونان را کسب کند. 

وحید عرب‌زاده بازیکن خارگی تیم ملی هندبال ایران یکی از بازیکنانی بود که در این دوره از مسابقات حضور داشت که موفق شد با بازی خوب خود در کنار دیگر بازیکنان، برای کشورمان افتخار کسب کند. خبرگزاری فارس به همین جهت گفتگویی را با این ملی پوش خارگی ترتیب داده است.

فارس: در خصوص سطح کیفی این رقابت‌ها نظرتان بیان بفرمایید؟ 

همه می‌دانند که بازی با قطر یک بازی دشوار است، و بازی آسانی نیست چون یک تیم چند ملیتی و ستاره‌های خوبی دارد، پنج بار عنوان قهرمانی آسیا را دارد، در جام جهانی موفق شده مقاوم سوم به دست بیاورد، ما به این بازی خوش بین بودیم، خدا را شکر توانستیم این بازی را در ضربات تن به تن ببریم، دور از انتظار نبود چون در بازی‌های دوستانه که قبل از شروع مسابقات با تیم ملی قطر داشته‌ایم، توانسته بودیم که آن تیم شکست دهیم و دور از انتظار نبود. 

 

فارس: ایران می‌تواند در مسابقات جهانی هندبال ساحلی که در ماه ژوئن در یونان برگزار می‌شود خود را به عنوان یک پدیده این رقابت‌ها معرفی کند؟ 

قطر در دوره قبلی جام جهانی هندبال ساحلی، ایران نشان داد که تیم دست و پا بسته‌ای نیست و تنها تیم آسیایی بود که جزو هشت تیم برتر جام بود، قطر مدعی نتوانست در مسابقات ۲۰۱۸ که در مراکش برگزار شد در جمع هشت تیم صعود کند. تیم ملی هندبال ساحلی ایران، تمرین نیاز دارد و ان شاءالله با تمرین زیاد و تدابیری که کادر فنی و تیم ملی برای این تیم در نظر می‌گیرند این تیم بتواند در بین چهار تیم برتر جهان باشد.

فارس: در خصوص عملکرد علی پیرزاد اهوازی دیگر هندبالیست هم استانی نظرتان بیان بفرمایید؟ 

عملکرد علی پیرزاد اهوازی، بازیکن بلند قد و خوش پرش، توپ‌های در فضا را خیلی خیلی خوب می‌گیرد و ضربه میزند و نیاز به تجربه بیشتر دارد. یکی از بازیکنانی که در چند سال آینده می‌تواند کمک بزرگی به تیم ملی هندبال ساحلی ایران کند و هم در حمله و دفاع واقعا بازیکن باهوشی است دستان کشیده‌ای برای دفاع دارد و امیدوارم بتواند بیش از پیش تلاش کند و بتواند یک روند خیلی خوب سپری کند و خودش را آماده برای جام جهانی کند، همه چیز برای اینکه علی پیرزاداهوازی ستاره بازی‌ها شود فراهم است. 

 

فارس: سطح هندبال ایران نسبت به سایر رقبا در جام جهانی چه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری را چطور می‌بینید؟ 

این رشته، جزو رشته‌های عنوان‌دار در چند سال اخیر یعنی یک دهه هست که هندبال ساحلی دارد افتخارآفرینی می‌کند؛ نگاهی که باید به هندبال ساحلی شود آن نگاه واقعاً به صورت ویژه نیست و باید یک نگاه ویژه شود، بسیار سطح اردو‌ها پایین است، و در شأن یک تیم ملی که حالا قهرمانان آسیا هست و توانسته سهمیه ورود گیم آمریکا و سهمیه جام جهانی یونان به دست بیاورد نیست، باید به صورت ویژه‌تر دیده شود، این رشته باید قراردادهای مالی خوبی با بازیکنانش بسته شود، یک لیگ مخصوص راه‌اندازی کرد، باید پخش‌های تلویزیونی بیشتر شده و بازیکنان هندبال ساحلی بهتر شناخته شوند، در این رشته بازیکنان هستند که خیلی مستعد هستند و حرف‌هایی برای گفتن دارند. 

فارس: نکته ناگفته‌ای اگر دارید بیان بفرمایید

بارها گفتم دوباره هم می‌گویم باید به صورت ویژه این رشته دیده شود، این رشته چند سالی هست افتخارآفرینی کرده است باید حتماً مسؤولین ورزشی، این رشته را بیشتر رسانه‌ای و به آن اهمیت دهند. هندبال ساحلی را به مردم بیشتر بشناسد همان طوری که فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی برای مردم شناخته شده است، هندبال ساحلی هم در کنار اینها باید شناخته شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار