رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اجرای طرح مقابله و جمع‌آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی خودرو در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 05 April 2022

به گزارش تابناک اردبیل، رامین صادقی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت در خصوص جمع‌آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی خودروها، این طرح در استان اردبیل با تمرکز بر ۲ قلم کالای باتری و کمک فنر عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح فقط موضوع قاچاق مطرح نیست؛ بلکه همه لوازم یدکی خودرو که در سطح عرضه وجود دارد از لحاظ تقلبی بودن هم بررسی می‌شود و چنانچه تقلبی بودن کالا برای بازرسان محرز شود، جمع‌آوری و با متصدیان واحد صنفی برابر قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل وجود کد رهگیری را در مبارزه با قاچاق و تقلب موثر دانست و بیان کرد: کد رهگیری برای مصرف کننده بسیار مفید است؛ زمانی که مصرف کننده لوازم یدکی خودرو، قطعه را خریداری می‌کند، فروشنده شناسه کالا را به سامانه پیامکی ارسال و سامانه درباره اصالت آن اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: همه لوازم یدکی دارای شناسه اختصاصی است که هر کدام از این شناسه‌ها مربوط به یک نوع کالا می‌باشد و هر کالا با سطوح کیفی مختلف، شناسه‌های متفاوت دارد.

صادقی اظهار کرد: افرادی که کالای لوازم یدکی خودرو را به صورت انبار نگهداری می‌کنند، اگر تا این لحظه کد رهگیری دریافت نکرده‌اند، فرصت دریافت کد رهگیری دارند ولی مهلت قانونی آنها به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضابطان اختیار برخورد دارند اما به این معنا نیست که سامانه برای آنها بسته باشد و همچنان امکان وارد کردن اطلاعات وجود دارد اما با توجه به اینکه مهلت ۲ قلم کالای باتری و کمک فنر خودرو بارها تمدید شده است، با موارد تخلف برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تاکید کرد: برخورد با کالاهایی که اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازند، به شکل مضاعفی اهمیت دارد که لوازم یدکی خودرو نیز جزو این موضوع است و از عموم شهروندان نیز انتظار می‌رود در اجرای بهینه این طرح سازمان صمت را همراهی کنند.

در حال حاضر ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۶ اتحادیه صنفی و ۶ اتاق اصناف در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار