کد خبر: ۱۰۳۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 05 April 2022

عضو کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای در نظر گرفتن محرومیت از نامزدی برای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری و عضویت در شورای نگهبان برای مسئولینی خبر داد که از ثبت اموال و دارایی‌های خود استنکاف می‌ورزند.

مصوبه کمیسیون قضایی مجلس درباره مسوولانی که اموال شان را ثبت نمی کنند

«حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز، دو تبصره به طرح رسیدگی به اموال مسئولان اضافه شد.

در گفت‌وگو با  فارس وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون قضایی در جریان بررسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان مسئولانی که از ثبت اموال و دارایی‌های خود استنکاف ورزند، مشمول محرومیت درجه ۶ از حقوق اجتماعی خود می‌شوند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: بر اساس محرومیت درجه ۶ از حقوق اجتماعی، فرد مورد نظر دیگر نمی‌تواند برای عضویت در شورای نگهبان و نیز انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی کاندیدا شود.

نقدعلی با بیان اینکه در جلسه امروز کار بررسی و تصویب طرح مقابله با قاچاق انسان و اعضای بدن پایان یافت عنوان کرد: این طرح در کمیسیون جمع بندی شد تا برای رسیدگی در صحن مجلس به هیئت رئیسه ارسال شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون در جریان بررسی طرح مقابله با قاچاق انسان، اتباع خارجی که برای اجرای حکم خروج شان از کشور مخفی شوند به جزای نقدی درجه شش ( ۱۰ تا ۲۴ میلیون تومان) محکوم می‌شوند.

نماینده مردم خمینی شهر در پایان گفت: همچنین بر اساس این مصوبه چنانچه تبعه خارجی پس از اخراج از کشور مجدد به کشور ما بیاید مشمول مجازات حبس درجه ۶ یعنی ۶ ماه تا ۲ سال حبس و یا جزایی نقدی درجه ۵ یعنی جریمه تا سقف ۵۰ میلیون تومان محکوم شده و پس از اتمام دوره محکومیت از کشور اخراج خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار