رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در سال مزین به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تلاش می‌کنیم تا در استان اردبیل ۲ پردیس تخصصی علم و فناوری را راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 03 April 2022

به گزارش تابناک اردبیل،حبیب ابراهیم‌پور در این باره اظهار کرد: این پردیس‌های تخصصی با همکاری کشت و صنعت مغان و دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی خواهد شد که به پیگیر اخذ مجوزهای قانونی در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: در کشت و صنعت مغان پردیس تخصصی کشاورزی با تکیه بر علوم و فنون جدید و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را در راه‌اندازی و درخشش این مجموعه‌های تخصصی علم و فناوری یادآور شد و گفت: سعی بر این است تا در تحقق شعار سال با حداکثر توان بتوانیم در بستر فناوری‌های جدید و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی مطلوب و مناسبی را انجام دهیم.

ابراهیم‌پور افزود: پارک علم و فناوری تلاش می‌کند تا در استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌های موجود استان در ابعاد کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات بهره گرفته و فرصت‌های توانمندی و شکوفایی این مجموعه‌ها را به شکل حقیقی مهیا کند.

وی به مؤلفه‌های مهم تحقق شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه بر علم و فناوری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در گام اول حمایت از دانشجویان و جوانان خلاق و نوآور مورد تاکید ماست و در کنار آن سعی می‌کنیم تا امسال با راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فناوری استان و همچنین راه‌اندازی فاز اول پارک علم و فناوری استقرار این شرکت‌ها را با هدف تقویت جبهه تولید انجام دهیم.

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما نگاه حمایتی در بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان را در دستور کار قرار دادیم تا با همکاری دانشگاه‌های استان بتوانیم ظرفیت‌های بی‌نظیر را در این ابعاد شناسایی و نسبت به بهره‌برداری از این توانمندی‌ها گام‌های جدی را برداریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: تولید محصولات دانش‌بنیان زمینه‌ساز اشتغال و حتی تقویت جبهه صادرات خواهد بود که این امر در استان اردبیل در قالب کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی در حال پیگیری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار