نماینده مردم، ملایر در خانه ملت گفت: بدون شک شعار امسال مبنی بر "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" گره‌گشای مشکلات کشور است و شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و خانه‌های خلاق هستند که می‌توانند این فضا را ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ 30 March 2022

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه مطرح کرد: احداث یک بیمارستان در شهرستان ملایر در بودجه ۱۴۰۱ درج‌شده و اقدامات اولیه آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام‌شده و تعداد تخت‌های بیمارستان پس از مطالعات نهایی، مشخص خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در نشست خبری با اهالی رسانه شهرستان ملایر به مناسبت عید نوروز اظهار داشت: وضعیت ما در دولت جدید وضعیت خوبی است.

وی بابیان اینکه استاندار همدان مختصات و ویژگی‌هایی دارد که آینده خوبی را برای استان رقم خواهد زد، بیان کرد: سابقه معاونت سیاسی ایشان، آشنایی با فضای سیاسی، فرهنگی و نیز احزاب و جریان‌های استان و بومی بودن و سلامت نفس ایشان به‌عنوان یک ایثارگر، شرایط مناسبی ایجاد می‌کند تا مشکلات گذشته حل شود.

آزادیخواه انتصاب فرماندار بومی، جوان و خوش آتیه شهرستان را شرایط مناسبی برای شهرستان دانست و افزود: باوجود برخی انتقادات، بنده احساس می‌کنم فرماندار ملایر بتواند فضای وحدت، رشد و بالندگی را در شهرستان تقویت کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده هم با تمام وجود برای تحقق این اتفاق تلاش می‌کنم چراکه نقش یک نماینده برای پیوند ظرفیت‌های ملی با بومی و محلی، نقشی اثرگذار است و مدیریت شهرستان نیز باید آمادگی لازم را برای استفاده از این ظرفیت‌ها ایجاد کند که در مورد شهرستان ملایر این شرایط ایجادشده و حتماً نسبت به قبل بهتر خواهد شد.
 
احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی؛ سهم مردم ملایر در بودجه ۱۴۰۱/ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن همدان -ملایر
 
 

تقاضای ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه راه‌آهن همدان- ملایر

 
آزادیخواه چهار باندِ شدن و تکمیل پروژه راه‌آهن همدان -ملایر را گشایش و معبر جدیدی برای شهرستان ملایر دانست و بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی راه‌آهن همدان- ملایر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تقاضا دادیم.

وی اظهار داشت: پروژه راه‌آهن همدان- ملایر پروژه‌ای فعال و پویا است که با وصل شدن راه‌آهن ملایر به همدان، تمامی ظرفیت‌های استان برای ملایر و جنوب استان هم در حوزه‌ی مسافربری و هم در حوزه باربری میسر خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ گفت: بدون شک شعار امسال مبنی بر "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" گره‌گشای مشکلات کشور است و شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و خانه‌های خلاق هستند که می‌توانند این فضا را ایجاد کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به ثبت رسیده در کشور استفاده درست نشده یعنی وزارت خانه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که باید این ظرفیت‌ها را پیاده‌سازی و تجاری‌سازی کنند، در بسیاری موارد هنوز اتفاق نیفتاده و تنها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عهده‌دار این مسئولیت است درحالی‌که همه مجموعه‌ها باید ورود کنند.

آزادیخواه در ادامه گفت: در این زمینه هنوز اولویت‌ها احصا نشده است، به طور مثال سالانه ۱۵ میلیون تن نهاده دامی با گران‌ترین قیمت به کشور وارد می‌شود این در حالی است که سالانه حدود یک‌میلیون تن ذرت تولید می‌شود و برای تأمین ۱۱ میلیون تن مابقی ناچار به واردات هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد و گفت: نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با محوریت همین موضوع در ۱۵ فروردین‌ماه سال جدید برگزار می‌شود، امیدواریم بتوانیم با تشکیل یک کارگروه در حوزه‌های مختلف کشاورزی ازجمله آب، خاک، کشاورزی، بذر، سم، دام و طیور از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

آزادیخواه در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مرمت "یخچال میر فتاح" گفت: متولی این بنای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان است و باید در این خصوص تدبیر کند.

وی تأکید کرد: مراقبت و پیش‌بینی لازم برای جلوگیری از تخریب این بنا یک ضرورت بود و در حال حاضر مشکل اصلی برای مرمت یخچال میر فتاح تأمین اعتبار است که شاید یکی از دلایل آن عدم اولویت مرمت این بنای تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است.

آزادیخواه نسبت به‌قرار گرفتن مرمت این بنا جزو اولویت‌های پیش رو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرمت چنین بنای تاریخی نیاز به اعتبارات بالا و در حد وزارت خانه دارد و باید از محل اعتبارات ملی تأمین شود، از وزارت میراث فرهنگی و صنایع‌دستی پیگیری می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ط تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۰، مطرح کرد: دربند ط قانون بودجه ۱۴۰۰ بندی مبنی بر برگرانی هزینه گاز مصرفی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع فولادی اضافه شد که افزایش این هزینه‌ها با توجه به رشد تورم و درآمد خوب این شرکت‌ها معقول بود.

وی افزود:، اما دراین‌بین واحد‌های آجر ماشینی که بیش از ۱۰ کارگر ندارند هم مشمول این قانون شدند این در حالی است که با توجه به کاهش ساخت‌وساز در سال‌های اخیر و درآمد کم این واحدها، نباید با پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ مقایسه می‌شدند.
 
 
احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی؛ سهم مردم ملایر در بودجه ۱۴۰۱/ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن همدان -ملایر
 

سیستم مدیریت شهرستان باید به‌روز، باروحیه جهادی و مردمی باشد

 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواستی مبنی بر بهبود سیستم مدیریتی برخی ادارات شهرستان، عنوان کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی و عزل و نصب مدیران، ما با جدیت به دنبال حفظ مرز بین دخالت و مشورت بودیم.

وی اعلام کرد: بنده بر روی انتصاب نیرو‌های بومی اصرار داشتم چراکه در برهه‌ای از زمان ملایر حیاط‌خلوت نیرو‌هایی از استان‌های اطراف در عرصه مدیریت‌شده بود که برای بنده سخت بود اگرچه همه مدیران از هر جای کشور قابل‌احترام هستند، اما این درشان ظرفیت‌های منابع انسانی ملایر نبوده و نیست.

آزادیخواه با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر بومی‌گرایی در شهرستان کاملاً مشهود است، اظهار کرد: ما به‌عنوان وکلای مردم حق‌داریم مطالباتی از مدیران دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم و بنده مطالبات شما در رابطه با سیستم مدیریت شهرستان را از طریق استاندار پیگیری خواهم کرد.

وی عنوان کرد: سیستم مدیریت شهرستان باید به‌روز، باروحیه جهادی و مردمی باشد و تشخیص نهایی این امر با استاندار است، مدیر باید مجتهد باشد یعنی در حوزه اختیارات خود ریسک‌پذیر باشد و نه اینکه نگاهش فقط به استان باشد ما نیز از چنین مدیرانی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به ضعف خودروسازان در سطح کشور، تأکید کرد: در بحث خودروسازی مردم به ستوه آمده‌اند و نگرانی‌های بسیاری دارند که ما آن را تأیید می‌کنیم و امیدواریم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، به‌زودی در صنعت خودروسازی قانون چارچوب داری تدوین شود.

آزادیخواه اضافه کرد: دولت برای تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی حدود ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی در نظر گرفته است و به‌طور میانگین سالانه برای مدیریت، کشور نیازمند ۴۰ میلیارد دلار ارز است.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد دلار یارانه را در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهیم، اما متأسفانه برخی با تخلف، ضربات جبران‌ناپذیری را بر بدنه اقتصاد جامعه و مردم وارد می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تأکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران شهرستان حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: علاقه‌مند شدن هر سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی فاز دوم کار خود در ملایر، نشان‌دهنده‌ی این است که سرمایه‌گذار در این شهرستان احساس امنیت می‌کند و مدیران خدمات رساننیز موظف هستند که اقدامات لازم برای تسهیل گری این سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار