سفیده تخم مرغ بدون نیاز به مرغ با روش تخمیری در بازار محصولات پروتئینی آمریکا عرضه شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 28 March 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، این محصول به گونه‌ای تولید شده است که با نمونه طبیعی سفیده تخم مرغ، تفاوتی نداشته باشد. شیرینی های ماکارون‌ اولین نمونه‌هایی هستند که با پروتئین سفیده تخم‌مرغ تهیه می‌شوند و از مخمر مهندسی شده به دست می‌آیند.

کمپانی اوری (Every Company) که در سال ۲۰۱۴ با نام کلارا فودز تأسیس شد، یکی از چندین شرکت فناوری غذایی است که برای ایجاد پروتئین‌های واقعی بدون حیوان با استفاده از روشی به نام تخمیر دقیق کار می‌کند. هدف از تولید این محصول تجزیه برخی محصولات حیوانی مانند شیر و تخم مرغ به اجزای مولکولی آن‌ها و سپس استفاده از میکروارگانیسم‌ها برای تولید آن اجزاست.

اوایل امسال اولین شیر لبنیات بدون گاو با استفاده از این روش به قفسه‌های سوپرمارکت‌ها در آمریکا رسید. این محصول با استفاده از پروتئین‌های آب پنیر از قارچ‌های مهندسی شده تولید شده است.

این شرکت ترکیب خاصی از پروتئین‌های مورد استفاده برای تولید محصول نهایی سفیده تخم مرغ خود را فاش نکرده است اما احتمالاً اووالبومین (جزو پروتئینی اولیه در سفیده تخم مرغ) نقش مهمی در دستور ترکیباتش دارد.

آرتورو الیزوندو، مدیر عامل کمپانی اوری گفت: محصول جدید ما دقیقاً مانند سفیده تخم مرغ مشتق شده از مرغ عمل می‌کند.

او می‌گوید: سفیده تخم مرغ یکی از مواد مغزی در صنعت غذایی است که به دلیل خواص عملکردی منحصر خود شناخته شده است و جایگزینی آن را تا به امروز تقریبا غیرممکن می‌کند.

سفیده تخم مرغ بدون مرغ، سومین محصول بدون حیوانات است که توسط این شرکت ساخته شده است. اولین محصول کاملاً تجاری، پپسین(مهم ترین آنزیم سلول‌های اصلی معده ) بدون حیوانات بود که در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

اگرچه این اولین شرکتی نیست که تخمیر دقیق پروتئین‌های سفیده تخم مرغ را بررسی می‌کند. در اوایل امسال، تیمی از محققان دانشگاه فنلاند تولید موفقیت آمیز اووالبومین را از قارچ مهندسی شده اعلام کردند. محققان تخمین زدند که تولید پروتئین‌های تخم مرغ به این روش می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با اثرات زیست محیطی فعلی پرورش مرغ به نصف کاهش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار