نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
حضرت آیت‌الله محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: مسئولان باید به جوانان ایمان داشته باشند و با حرف و شعار کاری پیش نمی‌رود.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 19 March 2022

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در نشست هم اندیشی جوانان که به مناسبت هفته جوان در محل کانون آزادگان شهر زاهدان برگزار شد به بیان ویژگی‌های جوان از منظر آیات و روایات پرداخت و گفت: اوج شکوفایی قدرت جسمی و توان بدنی انسان در دوره جوانی است و از طرفی در ایام جوانی انسان دارای جسارت، شهامت، خطرپذیری است و به دنبال کارهای جدید می‌رود و در آیات قرآن کریم نیز در این خصوص به مصادیقی از جمله حضرت یوسف(ع) و حضرت موسی(ع) اشاره شده و این که در جریان خفقان حاکمیت فرعون کسانی که به حضرت موسی(ع) ایمان آوردند جوانان قوم او بودند و قدرت ریسک پذیری داشتند.

امام جمعه زاهدان افزود: در جریان اصحاب کهف نیز جوانانی پیدا شدند که پشت پا به حاکمیت و آداب و رسوم زده و از تمام جایگاه و موقعیت خود برای حفظ ایمان چشم‌پوشی کردند.

آیت‌الله محامی به بیان روایتی از امام علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: نعمت جوانی رحمتی ناشناخته بوده و از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده که دو چیز با ارزش را کسی قدر نمی‌داند مگر آن که فردی آن را از دست داده باشد و آن نعمت جوانی و سلامت است.

وی ادامه داد: تعبیر دیگری از رسول اکرم(ص) نقل شده که خداوند متعال به جوانان متدین افتخار کرده و خطاب به ملائکه بیان می‌دارد که این جوان بنده و دست پروده ماست و شهوت و خواسته‌های دنیوی خود را به خاطر ما رها کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) و بت شکنی ایشان بیان کرد: بسیاری از بت پرستان که سابقه ایشان را می‌دانستند پس از مواجهه با صحنه شکسته شدن بت‌ها سراغ همین جوان بت‌شکن رفتند و امتحان ایشان به همین جا ختم نشد و خداوند در مرحله دیگری از زندگی ایشان را با فرمان قربانی نمودن فرزند جوان شان امتحان نمود که حضرت اسماعیل(ع) نیز در اوج ایام جوانی تسلیم خواسته معبود خود شد.

وی گفت: خانواده شهدا نیز همین گونه عمل کردند و جوانان خود را به جبهه‌های جنگ فرستاده و پس از بازگشت پیکر آن‌ها خم به ابرو نیاورده و مجدد فرزندان دیگر خود را راهی جبهه کردند که چنین اقدام و عملکردی باورکردنی نیست.

آیت‌الله محامی با اشاره به داستان حضرت مریم(س) بیان داشت: مادر حضرت مریم(س) قبل از تولد فرزندش، ایشان را نذر معبد کرده بود که بعد مشخص شد فرزند به دنیا آمده دختر است و خداوند فرمود همین دختر را پذیرفتم و سپس او را رشد داد و به او نعمات زیادی اعطا کرد و خداوند به هر کس بخواهد روزی می دهد.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: جوانان در دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی، پیشتاز و پیشران بودند و باید این پیشرانی و پیشتازی حفظ و تقویت شود و برای تقویت آن باید یکسری اقدامات را جوانان و یکسری اقدامات دیگر را مسئولان انجام دهند.

وی گفت: جوانان باید با خودسازی علمی، فکری، عقلانی، انگیزشی و مهارتی خود را برای نقش‌آفرینی آماده کنند زیرا اگر این محور‌ها تقویت نشود دچار افراط و تفریط می‌شوند و به خطا خواهند رفت.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: بعد از تقویت فکر جوانان باید زمینه حضور و فعالیت آنان در جامعه گسترش پیدا کند که راه‌حل آن شبکه‌سازی، تقسیم کار تخصصی، انتقال تجربیات به یکدیگر و مدیریت و راهبری واحد است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: جهاد تبیین روح و سیاست حاکم بر سایر فعالیت هاست و خدمات باید برای مردم بیان شود که مایه قوت قلب آنان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان به بیان وظایف مسئولان در قبال جوانان پرداخت و اظهار داشت: مسئولان باید به جوانان ایمان داشته باشند و با حرف و شعار کاری پیش نمی‌رود و از طرف دیگر بستر حضور جوانان را فراهم کنند تا با حمایت و پشتیبانی و انتقال تجربیات بزرگترها به آنان وارد عرصه شوند زیرا سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و ذخایر فراوان است و جوانان و استعدادهای فراوان بهترین ظرفیت استان ما هستند که باید تحولی جدی، حضوری قوی، استوار و کارآمد در سایر عرصه‌ها داشته باشند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از خانواده شهید محمد گلدوی تجلیل و همچنین تمثال شهید نیز توسط خانواده این شهید به آیت‌الله محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار