وزیر ارشاد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برخی شبکه‌های معاند خارجی به دنبال تطهیر دوران سیاه پهلوی هستند و ما در «جهاد تبیین» با همه ابزارهای فرهنگی و هنری در اختیار، مقابل طرح رسانه‌ای آنها می‌ایستیم و به آن غلبه می کنیم.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 19 March 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: بر اثر غفلت و فاصله زمانی که صورت گرفته، شبکه‌های معاند خارجی به دنبال تطهیر دوره سیاه پهلوی در تاریخ کشورمان هستند، اما ما در جهاد تبیین با همه ابزارهای فرهنگی و هنری که در اختیار داریم در مقابل این تحریف تاریخی می‌ایستیم و به آن غلبه می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه عبرت را از جلوه‌گاه‌های اصلی دوره شکنجه، خفقان و سیاهی دوره پهلوی توصیف کرد و گفت: این موزه نشان می‌دهد که چگونه یک رژیم جنایکار با این حد از خشونت و وحشی‌گری با مخالفان خود برخورد می‌کرد و هر مبارزی، زن یا مرد از نوجوان تا پیر که به این زندان مخوف وارد میشد مورد شکنجه آزار وحشیانه قرار می‌گرفت.

وی افزود: اتفاقاتی که در جریان نهضت انقلاب اسلامی چه قبل و چه بعد از پیروزی نیاز به تبیین دارد. نسل‌های جدید می‌آیند که روایت‌های مستند آن دوران را مشاهده نکرده‌اند. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث جهاد تبیین تلاش می‌کنیم روایت‌های مستند دوران نهضت انقلاب اسلامی را در بخش‌های مختلف از موسیقی تا فیلم و نمایش و مایی و کتاب، با استفاده از همه ابزارهای فرهنگی و هنری در اختیار نوجوانان و جوانان نسل جدید قرا دهیم.

اسماعیلی افزود: باید کتاب‌هایی با مضامین تاریخ پهلوی و جنایت‌های آن دوران برای ذائقه‌های مختلف و مخاطب‌های سنی متفاوت نگارش شود و در اختیار نسل جدید قرارداده شود. در دو جشنواره اخیر، جشنواره فرهنگی جلال و جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با همین رویکرد مهمترین کتاب های برگزیده کتاب هایی در مقابله با تطهیر دوره پهلوی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک نیمه شعبان،‌میلاد حضرت ولی عصر(عج)، ابراز امیدواری کرد انقلاب اسلامی به دوران طلایی ظهور و جامعه مهدوی متصل شود.

برچسب ها: وزیر ارشاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار