استاندار همدان:
 استاندار همدان گفت: سند جامع توسعه استان همدان (میان و بلندمدت) تدوین شده که رویکرد‌های اصلی این برنامه برای پیشرفت مبتنی بر محرومیت زدایی، برنامه محوری، تحول آفرینی، عدالت محوری در امور، شفافیت، فساد ستیزی، پاسخگویی، امید آفرینی و اعتماد سازی است.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 17 March 2022

 استاندار همدان گفت: سند جامع توسعه استان همدان (میان و بلندمدت) تدوین شده که رویکرد‌های اصلی این برنامه برای پیشرفت مبتنی بر محرومیت زدایی، برنامه محوری، تحول آفرینی، عدالت محوری در امور، شفافیت، فساد ستیزی، پاسخگویی، امید آفرینی و اعتماد سازی است.

به گزارش تابناک همدان،  علیرضا قاسمی فرزاد امروز پنج‌شنبه در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای و مردمی فجر استان همدان، افزود: برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی استان همدان در سند توسعه یکساله برای سال آینده با رویکرد پیشرفت همه جانبه، تمرکز زدایی با تفویض اختیار، توجه به مزیت شهرستان‌ها برای پیشرفت همه جانبه  تهیه و تدوین شده است.

وی اظهار داشت: پیشران‌های پیشرفت استان همدان همانا تکیه بر باورها، ارزش‌های دینی، ملی و سرمایه‌های معنوی و اخلاقی، روحیه جهادی، انقلابی و عقلانی، رویکرد مبنایی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه درهمین ارتباط صندوق پیشرفت و توسعه نیز طبق قانون تشکیل و منابع مالی طرح‌ها از این طریق تامین می‌شود، تصریح کرد: تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه و همچنین تلاش‌ها و اقدامات موثر با هدف گذاری تحقق رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی استان انجام است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تدوین سند و برنامه عملیاتی پیشرفت استان همدان در سال ۱۴۰۱ باید این برنامه‌ها در سال پیش رو با رویکرد محرومیت زدایی و عدالت محوری اجرایی شود،  افزود: از دیگر رویکرد‌های برنامه پیشرفت استان همدان برنامه محوری، تحول آفرینی، عدالت محوری در امور، شفافیت، فساد ستیزی و پاسخگویی، امید آفرینی و اعتماد سازی است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی استان همدان در سال آینده با رویکرد پیشرفت همه جانبه، تمرکز زدایی با تفویض اختیار و توجه به مزیت شهرستان‌ها و پیشرفت همه جانبه تداوم خواهد یافت.

توجه جدی به موضوع اساسی جهاد تبیین به عنوان رسالت اصلی رسانه‌ها 

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه فلسفه برگزاری جشنواره رسانه و مردمی فجر تبیین خدمات ارزشمند دولت مردمی و لبیک به فرمان رهبری فرزانه انقلاب در خصوص جهاد تبیین است، گفت: رسانه‌های معاند جهان شبانه روز به دنبال ارائه تصویری نادرست و غیرواقعی از نظام اسلامی هستند که وظیفه اصلی رسانه‌ها در این زمینه تبیین خدمات گسترده و ارزشمند نظام و ارایه آن به مردم در عرصه‌های داخلی و خارجی است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه این مهم با همت رسانه‌ها و برگزاری این قبیل جشنواره‌ها محقق می‌شود، افزود: دولت سیزدهم در ۶ ماه گذشته از فعالیت خود زمینه ساز اقدامات بسیار بزرگ و ارزشمندی در کشور شده که این خدمات باید در راستای تقویت انگیزه، روحیه امید و خودباوری مردم به خوبی تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های چشمگیر دولت سیزدهم در حوزه سلامت است، گفت: به رغم وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن و جلوگیری از خرید و ورود دارو به کشور با پایمردی مردم و ایستادگی دولت شاهد تولید واکسن داخلی و واکسیناسیون عمومی مردم علیه ویروس کرونا بودیم که این کار ارزشمند به همت دولت سیزدهم در یک دوره زمانی کوتاه محقق شد.

استاندار همدان اظهار داشت: تلاش دولت سیزدهم در زمینه مقابله و مهار ویروس کرونا و تامین واکسن موجب شکل گیری ایمنی فراگیر در کشور و استان همدان و بهبود چشمگیر شرایط ناشی از شیوع ویروس شده است که البته همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و تزریق واکسن مورد تاکید است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: اقدامات موثر دولت منجر به فراهم شدن زمینه انجام سفر‌های نوروزی پس از ۲ سال وقفه در کشور شد به نحوی که زمینه مناسب برای سفر‌های نوروزی مردم با رعایت موازین بهداشتی در سطح کشور فراهم شده و استان همدان نیز با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده، آمادگی لازم برای حضور و پذیرایی از گردشگران نوروزی را دارد.
 

الحاق یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به بافت‌های شهری و رفع کلی مشکل طرح نهضت ملی مسکن در استان 
 

استاندار همدان در ادامه به اقدامات انجام شده طی پنج ماه گذشته برای اجرای سریع طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: استان همدان برای اجرای این طرح ملی و تامین مسکن موردنیاز مردم با مشکل جدی کمبود زمین مواجه بود که در پنج ماه گذشته و با اقدامات موثر و پیگیری‌های گسترده انجام شده، یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده شهر‌های استان اضافه شد تا مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن به طور کلی در استان حل شود.


قاسمی فرزاد گفت: همچنین طرح جامع شهری همدان که سال‌ها دچار مشکل و مناقشه بود نیز با اقدامات کارشناسی و پیگیری در سطح استانی و ملی به سرانجام رسید و با الحاق ۶۷۰ هکتار زمین به وسعت شهر همدان به عنوان یک اقدام قابل توجه طی همین مدت زمان کوتاه، مشکل طرح جامع شهری و همچنین ساخت مسکن برای طرح نهضت ملی در این دیار حل و فصل شد.

به گفته وی، هم اینک ۳۲ شهر استان همدان دارای زمین مناسب برای ساخت مسکن در این طرح ملی هستند و از سوی دیگر زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شهر همدان نیز به عنوان اقدام موثر دیگر در راستای تبدیل همدان به قطب درمانی غرب کشور نیز تامین شده است.
 

اقدامات موثر انجام شده برای تکمیل پروژه انتقال آب سد تالوار بعد از ۱۶ سال بلاتکلیفی
 

نماینده عالی دولت در استان همدان در ادامه به مشکل کمبود آب به عنوان یک معضل قدیمی در استان اشاره کرده و گفت: برای رفع مشکل و تامین آب موردنیاز و جلوگیری از قطعی شبکه تسریع در اجرای طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان در دستور کار قرار گرفته و برای این مهم اقدامات موثر برای رفع مشکل برق رسانی، تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ این پروژه انجام شده است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان در ۱۶ سال گذشته بلاتکلیف مانده بود، اما طی پنج ماه گذشته با اقدامات انجام شده، جهش خوبی در اجرای این پروژه را شاهد هستیم به گونه‌ای که ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

وی افزود: میانگین مصرف روزانه آب در همدان یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است که این رقم در فصل تابستان به یک هزار و ۸۰۰ لیتر می‌رسد در حالی‌که میزان تولید و استحصال آب حدود یک هزار و ۳۰۰ لیتر  بود.

استاندار همدان در ادامه به اختصاص هفت هزار و ۷۵۱ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان، احیای فعالیت‌های فرودگاه همدان پس از ۲ سال وقفه و برقراری پرواز‌های دو سویه (رفت و برگشت) از همدان به مشهد و کیش، تدوین سند فرهنگی و قرآنی استان با برگزاری جلساتی مستمر شورای فرهنگ عمومی و استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان و جامعه قرآنی را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در پنج ماه گذشته (از زمان انتصاب به عنوان استاندار) برشمرد.
 

حمایت جدی از تولید و اقدامات موثر برای تنظم بازار و تامین کالا‌های اساسی مردم
 

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به در بدو حضور در استان با مشکل جدی کمبود مرغ و صفوف طولانی مردم برای خرید مواجه بودیم، گفت: برگزاری مستمر جلسات ستاد تنظیم بازار به ریاست استاندار در دستور کار قرار گرفت و همین امر منجر به بهبود چشمگیر شرایط با افزایش میزان تولید و رفع کمبود در سطح استان شد.

قاسمی فرزاد افزود: میزان مصرف مرغ استان همدان ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن است که با همکاری بخش خصوصی میزان تولید به بیش از ۳۰۰ تن افزایش یافته به نحوی که مازاد تولید به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی، هزینه ۷۵ درصدی منابع داخلی بانک‌های استان برای رونق تولید، ارتقای چهار رتبه‌ای جایگاه استان در بهبود فضای کسب و کار، کاهش رشد تورم در استان به نحوی که نرخ تورم در همدان سه درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و در رده سی امین استان کشور قرار داریم (در بین ۳۱ استان) را از دیگر توفیقات قابل توجه مدیریت اجرایی استان همدان در همین مدت کوتاه برشمرد.

استاندار همدان همچنین بر کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به کمتر از یک‌ماه تاکید کرد و اظهار داشت: این مهم به شهرداران استان اعلام شده و به طور جدی بر اجرا و تحقق آن تاکید و نظارت داریم.

قاسمی فرزاد، توسعه مراکز و میادین میوه و تره بار در سطح شهر‌های استان همدان برای تامین رفاه و آسایش مردم را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: در شهر همدان ۲۰ مرکز برای عرضه میوه و تره بار پیش بینی و ایجاد شده است.

به گفته وی، این اقدام با شعار محوری «از مزرعه تا خانواده» اجرایی شده به نحوی که میوه و تره بار موردنیاز مردم با کمترین قیمت و با حذف واسطه‌ها به شکلی مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
 

بومی گزینی، عدالت محوری و پاکدستی ملاک انتصاب مدیران اجرایی 
 
 

استاندار همدان همچنین به موضوع انتصاب مدیران اجرایی در استان اشاره کرد و گفت: تمامی انتصاب‌های انجام شده طی پنج ماهه گذشته در استان همدان مبتنی بر بومی گزینی بوده به نحوی که این اقدام در ۳۰ سال گذشته استان بی نظیر و یا حداقل کم نظیر است.

قاسمی فرزاد افزود: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تاکید بر بومی گزینی، عدالت محوری، پاکدستی و فسادستیزی و تعهد خدمت به مردم و تخصص انتخاب و معرفی شده اند که حدود ۴۰ درصد مابقی نیز در کوتاهترین زمان ممکن بر همین اساس و با توجه به اصول مطرح شده، انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی اظهار داشت: البته حدود ۱۰ درصد از مدیران نیز با توجه به کارآمدی، تعهد و تخصص ابقا خواهند شد و در مجموع انتصاب‌های انجام شده در مناصب و مشاغل مدیریتی استان همدان مبتنی بر اصل مهم بومی گزینی و استفاده از ظرفیت‌های گسترده و قابل توجه فرزندان این استان برای رشد و تعالی منطقه و خدمت به مردم استفاده شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به جوانان دارد، گفت: تربیت نسل مدیریتی جوانی و سپردن کار‌ها به جوانان متعهد، متخصص، کارآمد و انقلابی از رویکرد‌های اصلی دولت مردمی آیت الله رییسی است.

استاندار همدان همچنین از همراهی و حمایت‌های ویژه نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در راستای پیشرفت کار‌ها و فراهم شدن زمینه مناسب برای خدمت به مردم تقدیر و تشکر کرد. در این آیین که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مدیران اجرایی برگزار شد، از برترین‌های جشنواره رسانه‌ای و مردمی فجر استان تجلیل شد.
 
 
لازم به ذکر است: در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای و مردمی فجر تابناک همدان با مدیر مسئولی سعید افقی در همدان رتبه اول را در بخش پایگاه های خبری شرکت کننده در این جشنواره را از آن خود کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار