آیین بزرگداشت ارتحال مرجع فقید تقلید شیعیان آیت الله علوی گرگانی روز چهارشنبه با حضور علما، استادان، فضلا، طلاب حوزه علمیه، مسوولان استانی و شهرستانی، ارادتمندان و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 16 March 2022

به گزارش تابناک گلستان، در آیین ختم و یادبود آیت الله علوی گرگانی آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان و علی محمد زنگانه استاندار گلستان و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند و پس از تلاوت آیات کلام‌الله مجید یاد و خاطره آن فقیه والامقام گرامی داشته و به تبیین ویژگی‌های برجسته علمی، اخلاقی و معنوی این عالم ربانی آیت الله علوی گرگانی پرداخته شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در این آیین گفت: عالم ربانی آیت الله علوی گرگانی حیات پربرکت خویش را با تقوا خالصانه وقف تحصیل، نشر و ترویج علوم دینی نمود.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طاهری ضمن عرض تسلیت به محضر مراجع و علما، شاگردان، ارادتمندان و مردم ولایتمدار گلستان افزود: حیات طیبه این عالم ربانی همواره منشا خیر و برکت برای جامعه و حق‌طلبی بوده است.
وی بیان کرد: آیت الله علوی گرگانی تاکید فراوان بر نشر و ترویج مباحث الهی و دینی در منبرها داشته و پیوسته به حضور علما در منبرها توصیه می کردند و خود در ماه های مبارک رمضان در بین مردم برای تربیت و تهذیب دل های گلستانی ها حضور پیدا می کردند.

وی اظهارداشت: اجتماع پرشور مردم در آیین تشیع این عالم ربانی نشان از جایگاه والای ایشان در دلهای مردم و جامعه گلستان داشت.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید پس از یک دوره بیماری عصر روز سه شنبه ۲۴ اسفندماه در ۸۲ سالگی در بیمارستان شهید بهشتی قم دارفانی را وداع گفت.

آیین تشییع پیکر مطهر این عالم ربانی، امروز در گرگان برگزار و همچنین فردا در قم برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار