شهردار اراک گفت: اولویت برنامه‌های این نهاد خدماتی در سال آینده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است زیرا طرح‌های زیادی از سنوات گذشته باز شده و بلاتکلیف مانده که موجب نارضایتی مردم شده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 16 March 2022

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کریمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درآمد شهرداری اراک در سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است افزود: بودجه مصوب شهرداری اراک در سال جاری ۹ هزار میلیارد ریال بود که در متمم اول به ۱۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال و در متمم دوم به ۱۶ هزار و ۱۶۰میلیارد ریال رسید.
وی یادآورشد: بودجه مصوب شهرداری اراک در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال است که این میزان نسبت به اصل بودجه ۱۰۰ درصد، نسبت به متمم اول ۶۴ درصد و نسبت به متمم دوم ۲۴ درصد افزایش دارد.
شهردار اراک ادامه داد: وفاق، همراهی و هم‌افزایی خوبی بین مسئولان مختلف، مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر وجود دارد که این مهم در اجرای بهتر پروژه‌ها نقش موثری دارد.
کریمی اظهار داشت: در چند ماه گذشته نابسامانی‌هایی در مجموعه مدیریت شهری در بخش های مختلف بویژه حمل ونقل، موتوری، تاسیسات، منابع انسانی وجود داشت و بسیاری از پروژه‌ها با مشکلات حقوقی همراه بود.
وی اضافه کرد: اراک یکی از شهرهای فقیر به لحاظ مناطق تفریحی وتوریستی است و مردم در این خصوص نیز مطالبات به حقی دارند.
شهردار اراک ادامه داد: تعیین تکلیف دره گردو یکی از مطالبات است که این مهم در اولویت قرار گرفته و یکی از مشکلات اساسی شهرداری مالک نبودن این منطقه بود که موافقت آن از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده و هیات کارشناسی آماده تعیین قیمت است تا به زودی تملک انجام شود.
کریمی افزود: در سال ۱۴۰۱، برای اجرای زیرساختی دره گردو ۷۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی گفت: تعیین تکلیف پارک شهید باهنر و کوه مستوفی از دیگر مطالبات است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.
شهردار اراک افزود: زمین پارک شهید باهنر مربوط به منابع طبیعی بود که با ساختاری حقوقی و تعامل با منابع طبیعی، بهره‌برداری آن در حال گذاری به شهرداری است.
کریمی تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح سرمایه گذاری اعلام هزینه ۱۳ هزار میلیارد ریالی دارد که امید است هرچه زودتر محقق شود.
وی گفت: طرح کوه مستوفی و بام اراک با یک بازطراحی آغاز شده است.
شهردار اراک ادامه داد: در بحث بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ۳۰ دستگاه اتوبوس وارد شده، ۵۰ دستگاه نیز در روزهای گذشته خریداری شده و در این بخش ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار وجود دارد که مقرر شده ۱۵ دستگاه اتوبوس و میدل‌باس دیگر خریداری شود.
کریمی گفت: ۶۰ المان نوروزی و سفره هفت سین جدید در اراک برای استقبال از نوروز ایجاد شده که از امروز نصب و پهن می‌شود.
شهردار اراک اضافه کرد: توسعه فضای سبز و ایجاد عدالت این فضا در اراک از دیگر برنامه‌ها است.
کریمی تاکید کرد: سرانه فضای سبز اراک بیش از ۲۶ مترمربع است که این میزان از سرانه کشور بالاتر است اما فضای سبز در اراک به صورت مساوی در مناطق توزیع نشده است.
وی عنوان کرد: خارج شدن آبیاری فضای سبز از بخش آب آشامیدنی در دستور کار جدی قرار دارد و در این راستا بسیاری از رینگ‌ها و حلقه‌ها از آب آشامیدنی خارج شده است.
شهردار اراک افزود: قرارداد اختصاص۲۵۰ لیتر برثانیه از پساب فاضلاب با شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی منعقد شده است.
وی گفت: حذف آبیاری سنتی و توسعه آبیاری صنعتی و قطره‌ای از دیگر اولویت‌ها در بخش فضای سبز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار