مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: بیش از ۴۰۰ نوروزگاه در جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و طبیعی و روستا‌ها برپا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 16 March 2022

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از آمادگی استان برای پذیرش گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ نوروزگاه در جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و طبیعی و روستا‌ها برپا خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، علی مالمیردر نشست خبری پیرامون اقدامات ستاد سفر که امروز (چهارشنبه) برگزار شد درجمع خبرنگاران بیان کرد: امسال پس از دو سال رکود کامل گردشگری به دلیل اپیدمی کرونا، نوروزی متفاوت را تجربه خواهیم کرد و این امر می‌تواند شروعی متفاوت در حوزه گردشگری باشد.

وی افزود: ستاد تسهیلات سفر استان از ۲۸ اسفندماه در مجتمع فرهنگی، هنری عین‌القضات آغاز به کار می‌کند و در حال حاضر همه کمیته‌های ستاد سفر استان فعال هستند.

مالمیر با بیان اینکه دو بخش اقدامات در ایام نوروز انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از این اقدامات که به صورت جدی در دست کار است بحث آرامش و آسایش مسافران و تسهیل برای سفر است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری و شاد است و با توجه به اینکه نوروز یک میراث جهانی است یکی از مهمترین محور‌های این اقدامات، پرداختن به میراث ناملموس است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت:  بیش از ۴۰۰ نوروزگاه در جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و روستا‌ها برپا می‌شود که یکی از مهمترین کار‌های حوزه گردشگری است و با هماهنگی تاسیسات و راهنما‌های گردشگری انجام می‌شود.

مالمیر افزود: همچنین ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی با ۲۱۴ غرفه عرضه محصولات در همه شهرستان‌ها دایر می‌شود، همچنین پیش‌بینی شده راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی و جاذبه‌ها مستقر شوند.

او با اشاره به اینکه نظارت‌های تلفیقی با حضور میراث فرهنگی، تعزیرات حکومتی، بهداشت و استاندارد در همه مراکز اقامتی و موزه‌ای انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود امسال با تعداد مسافرانی بیش از سال‌های معمولی بیش از کرونا روبرو باشیم.

مالمیر میزان ظرفیت اقامت استان را حدود ۴۵۰۰ تخت عنوان کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت اقامتی آموزش و پرورش هم انجام شده و در صورت نیاز از این ظرفیت استفاده می‌شود.
 
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار