معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان از نصب ۱۰ هزار و ۳۰۰ کنتور هوشمند در استان کردستان خبر داد و افزود: بیشترین کنتور هوشمند نصب شده با ۱۸۳۳ دستگاه در شهرستان قروه بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 15 March 2022

به گزارش تابناک کردستان، هیوا خرم معاون فروش و خدمات مشترکین این شرکت با اشاره به تدوام اجرای طرح فهام در استان کردستان، گفت: در قالب این طرح کنتور‌های هوشمند جایگزین کنتور‌های قدیمی می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان در این کنتور‌ها ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنتور‌های هوشمند رفتار مصرف و نظارت مصرف‌کننده بر سیستم و صورتحساب جهت شفافیت بیشتر به مشترکین ارائه می‌شود، افزود: از ابتدای اجرای این طرح در استان ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند با هدف هوشمندسازی لوازم اندازه گیری و ایجاد بستر و قرائت از راه دور برای مشترکین بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان با تاکید بر اینکه بیشتر کنتور هوشمند نصب شده با ۱۸۳۳ دستگاه در شهرستان قروه و کمترین آن نیز با ۱۸۶ دستگاه مربوط به شهرستان سروآباد بوده است، افزود: در مجموع از ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده در کردستان بیش از ۲ هزار دستگاه آن در سال جاری نصب شده است.

خرم اظهار داشت: حسب پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه تعیین‌شده از سوی توانیر برای استان کردستان ۸۵ هزار کنتور هوشمند معین شده که در نظر است تا قبل از شروع پیک آینده (خرداد۱۴۰۱) این حجم از اندازه گیری هوشمند برای مشترکین استان نصب شود.

وی با اشاره به اینکه نصب کنتور‌های هوشمند یکی از راهکار‌های موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل بار شبکه برق است، اظهار داشت: نصب کنتور‌های هوشمند همچنین موجب افزایش پایداری شبکه توزیع برق، کاهش تعداد و مدت زمان خاموشی‌های برق در استان و به تبع آن در کشور نیز می‌شود.

خرم امکان برقراری ارتباط دوسویه بین شرکت و مصرف‌کنندگان، جمع‌آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت را از مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند عنوان کرد و گفت: آگاهی این شرکت از مقدار انرژی مصرف‌شده در ساعات پرباری و کم باری، آگاهی مصرف‌کنندگان از مقدار مصرف ساعتی و روزانه همچنین امکان تشخیص سرقت برق از کنتور از دیگر قابلیت‌ها و مزیت‌های کنتور‌های هوشمند است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان در پایان اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۲ درصد کل مشترکین در سطح استان بیش از دو برابر الگوی مصرف، انرژی برق مصرف می‌کنند که بدون شک با اجرا و تداوم این طرح در استان مصرف این دست از مشترکین نیز مدیریت خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار