فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد:
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه عمده تخلف حادثه‌ساز شامل سرعت و سبقت غیر مجاز و نقص سیستم روشنایی بوده است، افزود: 82 درصد سوانح جاده‌ای استان همدان در 30 کیلومتری شهرها رخ داده، چراکه در این فاصله هیچ‌گونه پایانه و مجتمع خدماتی بین راهی برای استراحت رانندگان ایجاد نشده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲ 14 March 2022

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه عمده تخلف حادثه‌ساز شامل سرعت و سبقت غیر مجاز و نقص سیستم روشنایی بوده است، افزود: 82 درصد سوانح جاده‌ای استان همدان در 30 کیلومتری شهرها رخ داده، چراکه در این فاصله هیچ‌گونه پایانه و مجتمع خدماتی بین راهی برای استراحت رانندگان ایجاد نشده است.


به گزارش تابناک همدان،سردار سلمان امیری در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه امنیتی که امروز در استان همدان برقرار شده است را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های انتظامی و قضائی هستیم، مطرح کرد: بدون شک اصحاب رسانه با اقداماتی که در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه انجام می‌دهند، نقش بی‌بدیلی در حفظ و ارتقای آرامش جامعه دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تمام حوزه‌ها پیشگیری بهتر از درمان است، اذعان کرد: هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است؛ در حوزه نیروی انتظامی هم با آگاهی‌بخشی و آموزش شهروندان در حوزه‌های مختلف همچون ترافیک، آسیب‌های اجتماعی و تصادفات، می‌توان گامی مثبت در راستای کاهش وقوع جرم برداشت.

وی با بیان اینکه متأسفانه درحال حاضر ضعف مهارت‌های اجتماعی سبب به‌وجود آمدن مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف شده است، عنوان کرد: در این راستا و برای افزایش مهارت ارتباطی و زندگی جوانان و نوجوانان لازم است که خانواده‌ها، رسانه، صداوسیما و مسئولان ورود جدی‌تری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان ضمن اشاره به امیدآفرینی در جامعه، مطرح کرد: درحال حاضر دشمنان این نظام و انقلاب درصدد آن هستند که بیشترین ضربه‌ها را از طرق مختلف ازجمله فرهنگی، مجازی و جنگ نرم به کشور وارد کنند.

سردار امیری با بیان اینکه درحال حاضر جنگ نرم به سراغ جوان‌ها آمده است، تصریح کرد: دشمنان در شرایط کنونی به دنبال این هستند که به طرق مختلف مردم کشور را نسبت به دستاورد‌های نظام و انقلاب ناامید کنند؛ بنابراین در شرایط کنونی ایجاد فضای امیدوارکننده و آرامش‌دهنده ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان مدیریتی افکار عمومی در جامعه هستند و نقش بی‌بدیلی در احساس امنیت شهروندان دارند، یادآور شد: رسانه‌ها با نشر اخبار و اطلاعات خود در فضای مجازی، جراید و غیره می‌توانند در ایجاد احساس امنیت و عملیات روانی جامعه تأثیرگذار باشند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به چهارشنبه آخر سال و آسیب‌های جبران‌ناپذیر این روز، عنوان کرد: آسیب‌هایی که در پی انفجار‌های حاصل از مواد محترقه در این ایام به خانواده‌ها و جامعه وارد می‌شود، جبران‌ناپذیر خواهد بود و لازم است که خانواده‌ها با هوشیاری بیشتر اجازه ندهند که کودکان و جوانان خود در ایام منتهی به آخر سال دچار آسیب شوند.

وی با اشاره به اینکه 89 هزار و 675 پرونده قضائی در کلانتری‌های استان تشکیل شده است که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایش نسبی دارد، گفت: امسال 86 هزار و 667 اوراق قضائی را در مجموعه پلیس پیشگیری ابلاغ کردند که رقم بالایی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی همکاران مدت‌ها است در آماده‌باش کامل هستند، افزود: خوشبختانه طی چند روز اخیر شاهد کاهش جرایم و تصادفات بوده‌ایم.

وی یادآور شد: امسال امکان سفر برای مسافران نوروزی فراهم شده و ما این جنب‌وجوش و شادی را به فال نیک می‌گیریم؛ اما برخی به‌لحاظ عدم رعایت مقررات ترافیکی، قوانین راهنمایی و رانندگی و پروتکل‌های بهداشتی، جان خود و خانواده‌هایشان را به خطر می‌اندازند که امیدواریم نسبت به جلوگیری از تصادفات و جان باختن عزیزان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول با تأکید به آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه، گفت: معتقدیم نقش پلیس در آخر کار است و ابتدا خانواده‌ها نقش دارند و باید جلوی به خطر افتادن فرزندان خود را بگیرند.

سردار امیری با بیان اینکه در پیشگیری و کاهش سرقت‌ها نیازمند مشارکت اجتماعی هستیم، اذعان کرد: بسیاری از سرقت‌ها در اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی رخ می‌دهد؛ به‌عنوان مثال وقتی شخصی بدون رعایت اصول امنیتی و با بی‌توجهی از ماشین خود خارج می‌شود و یا وسایل گران‌بهای خود را در خودرویش نگهداری می‌کند، چه انتظاری وجود دارد که سرقت صورت نگیرد؟

وی با بیان اینکه این اعتقاد که پلیس باید در همه‌جا حضور داشته باشد تفکر خوبی نیست، مطرح کرد: این تفکر خلاف تحقیقات پلیسی در سراسر جهان است؛ لازم بوده که افراد ضمن رعایت نکات ایمنی، مراقب اموال خود باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه در سنوات اخیر شاهد افزایش مشارکت‌های مردم در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم، اذعان کرد: این امر نشان‌دهنده عملکرد خوب رسانه‌ها و آگاه‌سازی مردم بوده است.

سردار امیری ضمن تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا در ایام نوروز، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه مردم طی دو سال گذشته به‌دلیل شرایط کرونایی مسافرت نرفتند، امسال شاهد سیل عظیمی از مسافرین در اکثر نقاط کشور باشیم؛ بنابراین توصیه می‌شود که حتماً مسافرین پروتکل‌های کرونایی و راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امسال دو میلیون و 231 هزار و 977 برگ جریمه برای خودروهای متخلف این استان صادر شده است، ابراز کرد: یک میلیون و 340 هزار و 804 فقره برگ جریمه از سوی عوامل پلیس راه و 891 هزار و 173 فقره توسط عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی برای خودروهای متخلف صادر شده که از این تعداد بیش از 178 هزار برگ جریمه برای خودروهای حادثه‌ساز بوده است.

سردار امیری بیان کرد: به دنبال اجرای محدودیت‌های کرونایی و اعمال قانون خودروهای متخلف 59 هزار دستگاه خودرو جریمه 200 هزار تومانی، 25 هزار خودرو 500 هزار تومانی و 53 هزار دستگاه وسیله نقلیه جریمه یک میلیون تومانی شدند.

* 82 درصد سوانح در 30 کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد

وی با بیان اینکه عمده تخلف حادثه‌ساز شامل سرعت و سبقت غیر مجاز و نقص سیستم روشنایی بوده است، افزود: 82 درصد سوانح جاده‌ای استان همدان در 30 کیلومتری شهرها رخ داده، چراکه در این فاصله هیچ‌گونه پایانه و مجتمع خدماتی بین راهی برای استراحت رانندگان ایجاد نشده است.

فرمانده انتظامی استان همدان ضمن اشاره به آمار فوتی‌های سوانح رانندگی در سال جاری، یادآور شد: آمار متوفیان سوانح رانندگی در بخش برون‌شهری حدود هفت درصد و درون‌شهری پنج درصد افزایش داشته و درمجموع امسال آمار متوفیان به 274 نفر رسیده است.

سردار امیری با بیان اینکه در سال جاری یک میلیون و 240 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده است، مطرح کرد: از این تعداد 48 درصد از تماس‌ها منجر به انجام عملیات شده و 52 درصد برای دریافت مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی از فراهم کردن بستر ارتباط پیامکی با مرکز فوریت‌های پلیسی برای افراد کرولال خبر داد و یادآور شد: ناشنوایان از این طریق می‌توانند از پلیس درخواست کمک داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه سال جاری بیش از 14 هزار و 292 طرح عملیاتی در استان اجرا شده است، اظهار کرد: پلیس پیشگیری اقدام به آموزش، سامان‌دهی و به‌کارگیری یک‌هزار و 52 سرایدار، یک‌هزار و 6 نگهبان محله، 301 پلیس افتخاری و 130 پارکبان کرده است.

سردار امیری با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی استان همدان نیز در سال 1400 در راستای برخورد با زمین‌خواری، فرار مالیاتی و دیگر موارد 125 میلیارد تومان پرونده تشکیل داده است، یادآور شد: در حوزه برخورد با کالای قاچاق نیز یک‌هزار و 220 عملیات اجرایی شد.

وی در ادامه اذعان کرد: نتیجه این عملیات‌ دستگیری یک‌هزار و 520 قاچاقچی کالا و ارز، کشف 310 میلیارد تومان کالای قاچاق و تشکیل یک‌هزار و 487 پرونده برای قاچاقچیان بوده که ارزش 670 پرونده بالای 100 میلیون تومان است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 9 هزار و 285 سایت مجرمانه توسط عوامل پلیس فتا در استان همدان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: این رقم 82 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته؛ همچنین در این راستا یک‌هزار و 841 پرونده تشکیل شد و 69 مجرم اینترنتی دستگیر شدند.

سردار امیری با بیان اینکه کلاهبرداری اینترنتی با 40 درصد بیشترین میزان پرونده‌های پلیس فتا را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: همچنین برداشت غیر مجاز با 12 درصد، مزاحمت اینترنتی با 9 درصد و هتک حیثیت افراد با پنج درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار کرد: پلیس آگاهی استان همدان در سال جاری 52 باند سرقت را منهدم و یک‌هزار و 190 سارق را دستگیر کرده که دستگیری سارقان 26 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری شاهد کاهش 25 درصدی سرقت مغازه‌ها و کاهش 14 درصدی سرقت منازل بوده‌ایم، یادآور شد: همچنین در این مدت سرقت از اتومبیل نسبت به سال‌های گذشته چهار درصد و سرقت موتورسیکلت یک درصد افزایش داشته است.

سردار امیری در پایان با بیان اینکه در سال جاری 13 هزار و 352 فرد به دلایل مختلفی به 24 مرکز مشاوره مراجعه کردند، اذعان کرد: از این تعداد 88 درصد ختم به خیر و مصالحه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار