فرمانده انتظامي استان‌مرکزی گفت:در ۱۱ماه و ۱۵ روز امسال، ۸ هزار و ۶۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد و ۲۳۴ نفر قاچاقچي دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 13 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار"حسن مفخمی شهرستانی" در جمع خبرنگاران افزود:همچنین تعداد ۲۷۹۳ هزار خرده فروش و۶۹۰۲ نفر معتاد نيز دستگیرشدند و معتادان با همكاري ديگر سازمان هاي مسئول ساماندهي شده اند.
وی از رشد فزاينده دستاوردهاي عملياتي پليس در بخش هاي مختلف ماموريتي خبر داد و گفت:‌ كشف۲۱۰۲ ميليارد ريال كالاي قاچاق و بيش از ۸ تن مواد مخدر از ابتداي سال بخشي از اقدامات پليس استان به شمار می رود.
وی با اشاره به راهبردهاي امنيت بخش پليس استان اظهار داشت:‌ بالابردن استانداردها و ارتقاء سطح خدمات با رويکرد هوشمند سازی، شفافیت، خدمت موثر، نگاهی اقناعی به افکار عمومی، توجه به شاخص‌های امنیت روانی و استاندارد سازي رفتار كاركنان از راهبردهايي است كه پليس استان در سال جاري بيش از پيش در برنامه‌ریزی ها بدان تاكيد داشت.
وی با تاکيد بر نقش مهم و انکار ناپذير رسانه ها به ويژه صدا و سيما در جهت دهي به افکار عمومي و هدايت صحيح آن در مسير پيشرفت و شکوفايي جامعه، گفت: انعکاس صحيح، دقيق و سريع واقعيت هاي جامعه در سالم سازي اجتماع مهم است.
فرمانده انتظامی استان توسعه پايدار را مبتني بر مشاركت فعال و ميزان اعتماد اجتماعي اقشار اجتماعي خواند و افزود: برخورداري از توانمندی های رسانه ای و تعامل سازنده با نخبگان، مبتکران و پژوهشگران درون و برون سازمانی به منظور تأمین نیازهای علمی و فناوری های پلیسی از ضرورياتي بود كه پليس در روند هوشمند سازی،‌ توانمندسازي و اشرافيت اطلاعاتي با جديت تمام آن را دنبال كرد و به دستاوردهاي ارزنده اي در ارتقاء‌ خدمات رساني به مردم دست يافت.
این مقام ارشد انتظامي در استان مرکزی يكي از مطالبه هاي مردمي از نيروي انتظامي در حوزه امنيت اجتماعي را مبارزه با سارقان دانست و افزود: فرماندهي انتظامي در برنامه هاي اجرايي و عملياتي خود در ساليان اخير در زمينه پيشگيري از جرايم و مقابله با مجرمان به ويژه سارقان برنامه ريزي جامعي داشت و در سايه تلاش هاي جمعي كاركنان انتظامي استان، شاخص ۶۹ درصدي ميزان كشف به وقوع در سرقت ها به دست آمد.
سردار مفخمي شهرستاني ادامه داد: افزايش ۲۶درصدي دستگیری سارقان و افزایش ۸۶ درصدی كشف سرقت بعنف بازخوردي از طرح هاي اثربخش پليس در مبارزه با سرقت در سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به شمار می رود.
وی از کشف۲۱۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق و ۸ تن و ۶۶۰ کیلو گرم مواد مخدر دراستان مركزي خبر داد.
سردار مفخمی شهرستانی در ادامه با اشاره به اقدامات پليس در مبارزه با قاچاق كالا در سال "تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" به تشريح بخشي از دستاوردهاي پليس استان در مبارزه با قاچاق كالا اشاره داشت و گفت:‌ ۲۱۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در عمليات های پليس استان در سال جاري كشف و۱۰۷۴
دستگاه خودرو توقیف و ۱۴۰۲
نفر نيز دستگير و به مراجع قضائي معرفي شدند.
فرمانده انتظامي استان مركزي به برنامه هاي پليس استان در مبارزه با مواد مخدر به عنوان بخشي ديگر از مطالبه مردمي نيز اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۱ هزار مواد محترقه در استان مرکزی کشف شد.
سردار " مفخمی شهرستانی" از کشف ۸۱ هزار و ۶۶۴ عدد انواع مواد محترقه از ابتدای اسفند تا کنون خبر داد و افزود: تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند ماند.
وی اظهار داشت: خودروهایی که سرنشینان آن اقدام به پرتاب موادمحترقه از داخل خودرو به بیرون می کنند و یا راننده خودرو اقدام به انجام حرکات نمایشی و یا آلودگی صوتی می کند برابر با مقررات علاوه بر اعمال قانون خودرو به مدت ۱۲ ساعت متوقف می شود.
وی یادآورشد:امسال ۵۳۰ نفر در معابر شهری و محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند.
این مقام ارشد انتظامی در استان افزود: این میزان فوتی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است.
سردار مفخمی شهرستانی با بیان اینکه بیشترین علت تام تصادفات در استان مرکزی عدم رعایت حق تقدم ، عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی می باشد یادآورشد: ۶۵ درصد متوفیان تصادفات در بیمارستان و ۳۵ درصد در صحنه فوت کردند.
وی از کاهش ۲۶ درصدی وقوع قتل طی ۱۱ماه و ۱۵ روز گذشته در استان مرکزی خبر داد و افزود: امسال  ۸۵ درصد از قتل های رخ داده در استان مرکزی کشف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار