کد خبر: ۱۰۳۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 13 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان دکتر ایرج مزارعی کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی نوشت »:شب گذشته و به وقت ۱:۲۰ بامداد که البته این زمان به هیچ وجه هم تصادفی نمیباشد ، چندین موشک به مراکز جاسوسی ، امنیتی و اموزشی اسرائیل در اربیل عراق اصابت کرد که علاوه بر اینکه خسارت های جبران ناپذیری در پی داشت ، باعث شد که واکنشهای مختلفی را نیز در منطقه و جهان در پی داشته است .
در این رابطه چند نکته عرض میکنم :
۱- ایجاد موازنه وحشت و ترس بدنبال حمله موشکی به مراکز جاسوسی و امنیتی اسراییل در بین کشورهای منطقه خلیج فارس .
۲- هر گونه کنشی از طرف رژیم صهیونیستی واکنشی در سطحی بالاتر و عمیق تر را در پی خواهد داشت .
۳- تمام مراکز جاسوسی و نظامی امریکا و رژیم صهیونیستی در عراق ، بحرین ، امارات ، عربستان باکو و نخجوان در تیر رس میباشد .
۴ - بر اساس دکترین نظامی و در راستای تامین امنیت ملی کشور هیچ گونه مسامحه و سهل انگاری دیده نمیشود و به عبارتی دوران بزن و دررو تمام شده است .
۵- استراتژی ایران در شرایط فعلی عدم حمله به مرزهای اسراییل و بیشتر رصد و اشراف امنیتی و اطلاعاتی پایگاه‌ها و لانه های جاسوسی اسراییل در منطقه است .
۶ - برخورد دقیق موشکها به مناطق مورد هدف ، حاکی از تغییر موازنه قدرت در منطقه و نشان از پاسخ ویرانگر در مقابل هر عمل خصمانه میباشد .
۷ - تبدیل صبر استراتژیک به اقدام استراتژیک در دکترین جدید نظامی ایران
۸ - این حمله موشکی هشداری به اقلیم خودمختار کردستان عراق و سایر کشورها بود تا از واگذاری سرزمین خود به رژیم اسرائیل خودداری کند .
۹ - واکنش دستگاه وزارت خارجه آمریکا به این موضوع مبنی بر حمله موشکی به سفارتش در اربیل ناشی آغاز یک بازی رسانه ای و خط تخریب بر علیه ایران در امپراطوری های رسانه ای خود میباشد .
۱۰ - تلاش امریکا در بی اثر نشان دادن حمله موشکی علی رغم اینکه بیش از ۱۰ تا ۱۷ افسر عوامل موساد به هلاکت رسیده اند ، بیشتر شبیه یک طنز سیاسی و خودزنی سیاسی است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار