امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل قرآن کریم که در جلوگیری از بسیاری از مشکلات اخلاقی امروز جامعه باید جمعیت حافظان قرآن کریم افزایش پیدا کند و این حافظان به مروجان اصلی تعالیم ناب قرآنی بدل شوند.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 09 March 2022

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از مدیران مهدهای قرآن کریم استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجد‌النبی(ص) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نقش بی‌بدیل قرآن کریم که در جلوگیری از بسیاری از مشکلات اخلاقی امروز جامعه باید جمعیت حافظان قرآن کریم افزایش پیدا کند و این حافظان به مروجان اصلی تعالیم ناب قرآنی بدل شوند.

وی با اشاره به ارتقای رتبه قزوین در حوزه فعالیت‌های قرآنی طی چند سال اخیر اضافه کرد: کسب مدارج بالای قرآنی که به مدد زحمات و حمایت‌های پیشکسوتان قرآنی استان در همه رشته‌ها به دست آمده، اگر چه برای ما مایه افتخار هستند، اما باید خروجی فعالیت‌های قرآنی ما باید اتصال همه شهروندان و هم‌استانی‌ها به فرهنگ قرآنی باشد.

عابدینی ادامه داد: همان‌طور که برای کسب جوایز و مقام‌های قرآنی تلاش می‌کنیم، باید برای ترویج نگاه قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه هم تلاش کنیم؛ چرا که اگر همگی قرآنی فکر کرده و عمل کنیم، راه سعادت اجتماعی را طی خواهیم کرد و ریشه بسیاری از اختلاف‌ها میان ما از بین خواهد رفت و در تنگناهای اجتماعی و فرهنگی گرفتار نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: وقت آن شده که بیشتر از گذشته از توصیه‌های مصداقی قرآنی برای مدیریت اجتماعی و اقتصادی کمک بگیریم و نباید فراموش کنیم که توصیه‌های قرآنی خدشه‌ناپذیر است و این توصیه‌ها از سمت خداوندی می‌آید که ما را آفریده و به همه اسرار و رموز این دنیا آگاه است و بهترین راهنمای ما برای از پیش برداشتن مشکلات مختلف است.

شکل‌گیری انقلاب و مقاومت اسلامی از برکات قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود شکل‌گیری انقلاب و جبهه مقاومت اسلامی را از برکات نگاه قرآنی دانست و گفت: نگاه و اندیشه قرآنی باعث شد که رزمندگان ما به عنوان مدافعان حرم اهل بیت(ع) به سوریه بروند و این کشور را از چنگال صهیونیست‌های غاصب نجات داده و از مبدل شدن آن به اسرائیل ثانی جلوگیری کنند.

عابدینی با بیان اینکه احیای فرهنگ قرآنی سوریه و لبنان را به محور ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی مستکبران تبدیل کرده است، افزود: امروز می‌بینیم که به برکت حرکت‌های قرآنی بزرگانی مانند شهید چمران و امام‌ موسی‌ صدر لبنان از قالب یک کشور ضعیف و توسری‌خور صهیونیزم خارج شده و به یک قدرت قابل اتکای منطقه‌ای بدل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار