فرماندار شهرکرد با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز و سفرهای نوروزی گفت: ساماندهی مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در ورودی مرکز استان مورد توجه باشد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 09 March 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، عبدالعلی ارژنگ روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان شهرکرد تاکید کرد: تسریع در روند مشخص شدن و اعلام کردن فهرست کشیک‌های نوروزی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد ضروری است.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد توجه به توصیه‌ها و هشدارهای نیروی انتظامی به‌خصوص در تعطیلات نوروز را در دستور کار برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهند.

ارژنگ به لزوم ساماندهی ساختار اداری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شهرکرد اشاره و تصریح کرد: انتظار است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نسبت به ارتقای اداره زیرمجموعه خود در این شهرستان اقدام کند.

وی یادآور شد: امید است اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با تلاش برای جذب اعتبارات ملی، سهم این شهرستان از ردیف‌های مختلف اعتباری را افزایش دهد.

فرماندار شهرکرد اظهار داشت: هم‌اکنون کمتر از ۵۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد در سال ۱۴۰۰ جذب شده است.

وی گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد با همکاری ادارات خود در سطح ملی و استانی جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات اختصاصی از ردیف‌های بودجه‌ای مختلف را در دستور کار قرار دهند.

ارژنگ تاکید کرد: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرکرد برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص تزریق دوز سوم واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا با مرکز بهداشت این شهرستان همکاری کنند.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین افزود: اطلاع‌رسانی از روند اقدامات انجام شده با بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی مورد توجه تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد باشد.

فرماندار شهرکرد تصریح کرد: سیستم‌های خودحفاظتی دستگاه‌های اداری این شهرستان ارتقا یابد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود و نشست‌های توجیهی مرتبط با خودحفاظتی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد برگزار و مدیران نسبت به مبانی مربوط به این موضوع آشنا شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ساماندهی و پاکسازی ورودی تمامی شهرها و روستاهای استان به‌ویژه شهرستان شهرکرد در دستور کار ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر قرار دارد.

علیرضا جیلان تاکید کرد: ساماندهی و رفع خرابی‌های احتمالی سرویس‌های بهداشتی و تحویل آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به‌زودی انجام می‌شود.

وی افزود: اولویت اسکان مسافران و گردشگران نوروزی با مراکز اقامتی زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است و پذیرش در سایر مراکز اقامتی در صورت نیاز انجام خواهد شد.

جیلان تصریح کرد: برای نوروز ۱۴۰۱ از توان ۶۰ نیروی حرفه‌ای دارای مجوز در سطح استان به‌صورت موقت بهره‌گیری می‌شود.

وی یادآور شد: تمامی شهرها و روستاهای استان از ظرفیت‌های گردشگری قابل‌توجهی برخوردار است که نظم‌بخشی و اولویت‌بندی این حوزه با هماهنگی‌های بین‌دستگاهی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قابلیت رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در صورت اختصاص زمین، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آمادگی احداث و تحویل بازارچه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شهرها و روستاهای مستعد را دارد.

وی با اشاره به نامگذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" در سال ۱۳۹۷ گفت: ارتقای این شهر به "شهر جهانی نمد" با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و مجموعه مدیریت شهری با جدیت دنبال می‌شود.

جیلان تاکید کرد: زمینه ثبت هفشجان به‌عنوان "شهر ملی سنگ‌تراشی‌های سنتی (حجاری‌های سنتی) فراهم و اقدامات لازم در این زمینه انجام و پیگیری شده است.

وی با اشاره به پیگیری و دریافت موافقت‌های اولیه برای توسعه بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میدان قدس شهرکرد و اتصال آن به بلوار آیت‌الله کاشانی افزود: در این صورت وضعیت هنرمندان و تولیدات مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی متحول می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح اقامه نماز به‌معنای واقعی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد به‌عنوان الگویی برای استان و کشور در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمد کریمی تاکید کرد: در همین راستا ابتدای هفته آینده بسته محتوایی کامل درخصوص نماز به فرمانداری شهرکرد تقدیم و پس از آن به دستگاه‌های اجرایی این شهرستان ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای برنامه‌های نشست‌های تخصصی نماز و انجام تبلیغات میدانی گسترده در این حوزه مورد توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد باشد.

کریمی نهادینه کردن نماز در دستگاه‌های اجرایی را ضروری اعلام و تصریح کرد: فضای اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مدیران دساتگاه‌های اجرایی پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس‌های نماز را قرائت و مرور کنند.

رییس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه و جدول زمان‌بندی مرتبط با نشست‌های شورای اقامه نماز شهرستان شهرکرد در سال ۱۴۰۱ تنظیم و به دستگاه‌های اجرایی این شهرستان ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی قدردانی و تجلیل از فعالان نماز در مجموعه اداری زیرمجموعه خود را در دستور کار قرار دهند.

کریمی افزود: روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه جاری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، نماز وحدت مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی اقامه و میثاق‌نامه با امام زمان (عج) قرائت می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور حداکثری و گسترده مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در نماز جمعه ۲۷ اسفندماه جاری همزمان با نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) مورد توجه باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد نیز گفت: توجه به نماز در کاهش انحراف جوانان، کم شدن نرخ طلاق، اصلاح بازار و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی نقش مستقیم ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی تاکید کرد: توجه به نماز باعث افزایش انگیزه در انجام امور، تقویت جهاد و جهت‌دهی به برنامه‌های جهادی می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرکرد نیز گفت: ارتقای حفاظت فیزیکی دستگاه‌های اجرایی، توجه به هشدارهای نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج مورد توجه تمامی مدیران باشد.

سرهنگ کوروش بهرامی تصریح کرد: در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده از سیستم‌های هشداردهنده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین امنیتی را در دستور کار قرار دهند.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی آمادگی دارد تا برای ارتقای وضعیت امنیتی و حفاظتی دستگاه‌های اجرایی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان اقدام کند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد نیز گفت: با یخ‌زدگی در مظهر چشمه کوهرنگ خروجی آب این چشمه در بهمن‌ماه امسال از ۶۸۰ به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافت و سهم شهرکرد با کمبود ۲۰۰ لیتری به ۱۲۰ لیتر بر ثانیه رسید.

سعید اسکندری تاکید کرد: برای جبران این کمبود نسبت به شناسایی منابع آب در اطراف شهرکرد اقدام و از چاه‎‌های آب فرودگاه، شهرداری و کشاورزان مرکز استان بهره‌گیری، ۱۰ حلقه چاه تجهیز و هشت کیلومتر خط انتقال اجرا شد.

وی افزود: در این مدت با فراخوان ملی انجام و ۲۲ دستگاه تانکر حمل و انتقال آب آشامیدنی از استان‌های بوشهر، اصفهان، یزد، شهرستان کاشان و همچنین جمعیت هلال‌احمر و مدیریت بحران استان فعال، نسبت به انتقال آب از شهرهای نافچ، سامان و فرخ‌شهر اقدام و به مشترکان پُرمصرف اخطار داده شد.

اسکندری تصریح کرد: هم‌اکنون طرح پدافندی برای انتقال آب با ظرفیت ۶۰ لیتر بر ثانیه از سمت سامان به‌منظور تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان مرکز استان همزمان با نوروز در حال اجرا است.

وی با اشاره به سه برابر شدن مصرف آب در روزهای پایانی سال‌جاری و در نزدیکی نوروز یادآور شد: در همین راستا شهروندان صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب را مورد توجه قرار دهند، دستگاه‌های اجرایی به مخزن آب مجهز شوند و شبکه‌های داخلی را اصلاح کنند.

اسکندری اظهار داشت: شهروندان از آب آشامیدنی برای شست‌وشوی خودرو و تجهیزات اسنفاده نکنند و خرابی‌های احتمالی در حوزه آب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد نیز گفت: نتیجه نمونه‌گیری ۳۵ درصد مراجعان مشکوک به ویروس کرونا به مراکز منتخب این شهرستان مثبت است.

حسن رجبی تاکید کرد: نیروهای مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد افراد نزدیک به مبتلایان به ویروس کرونا را شناسایی و نکات بهداشتی لازم برای پیشگیری آنان از ابتلا به کووید ۱۹ را اطلاع‌رسانی می‌کنند تا شیوع این ویروس کاهش یابد.

وی با اشاره به لزوم ازریق دوز سوم واکسن علیه ویروس کرونا افزود: در یک ماه اخیر ۱۱۰ هزار تماس تلفنی با شهروندان شهرستان شهرکرد گرفته شده است تا برای دریافت وامسن خود اقدام کنند.

رجبی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اقناع‌سازی کارکنان زیرمجموعه خود به‌منظور تزریق دوز سوم واکسن علیه ویروس کرونا اقدام و تلاش کنند.

وی یادآور شد: گروه سنی پنج تا ۱۲ سال شهرستان شهرکرد پایین‌ترین میزان واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و بیشترین میزان درگیری در سطح استان را دارد.

 براساس آخرین رنگ بندی شیوع ویروس کرونا اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و خانمیرزا در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) شهرستان‌های کیار، سامان، بن، فارسان و اردل در وضعیت نارنجی (پُرخطر) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار