استاندار اردبیل گفت: ۵۲ کیلومتر از عملیات اجرایی بزرگراه‌های استان تا پایان سال‌جاری به اتمام رسیده و به منظور کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای در آستانه عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 09 March 2022

به گزارش تابناک اردبیل، سید حامد عاملی روز چهارشنبه افزود: کارگاه‌های راه‌های ارتباطی در چند جبهه محور مواصلاتی استان فعال شده و بخشی از این محورها تکمیل است و فقط نصب علایم و خط‌کشی مسیر در چند روز آتی انجام می‌شود تا شاهد کاهش ترافیک و تصادفات در جاده‌های پرخطر باشیم.

وی بیان کرد: عوامل راهداری با هماهنگی پلیس راهور ضمن خط‌کشی مسیرها، نصب علایم راهنمایی و رانندگی و افزایش اکیپ‌های مستقر در نقاط حادثه‌خیز در چند روز آینده زمینه کاهش تصادفات را تدارک می‌بینند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در ایام تعطیلات مردم برای آرامش و کاستن از دغدغه سفر می‌کنند که انتظار می‌رود عوامل انتظامی با اعمال قانون برای رانندگان پرخطر و راهنمایی‌های مناسب به رانندگان قانون‌مدار، زمینه سفری خوش برای شهروندان را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی استراحتگاه‌های موقت بین‌راهی از برنامه‌های سال جدید است، گفت: استراحتگاه‌های موقت با هماهنگی هلال احمر و مجتمع‌های رفاهی به منظور میزبانی از مسافران نوروزی راه‌اندازی خواهد شد.

عاملی بیان کرد: با گذشت ۲ سال از آغاز شیوع ویروس کرونا، پیش‌بینی می‌شود استان اردبیل در تعطیلات نوروزی بیشترین مسافر را پذیرش کند که در این راستا باید با آگاهی بیشتر و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کلیه مراکز آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

پیش از شیوع ویروس کرونا حدود هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی به این استان سفر می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار