کد خبر: ۱۰۳۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 08 March 2022

 

وحید براتی زاده درگفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی با بیان اینکه شهرستان دلیجان پایین تر نرخ بیکاری استان مرکزی را دارد افزود: نرخ بیکاری موجود هم مربوط به افرادی است که تحصیلات دانشگاهی آنها رشته های غیرفنی می باشد.
وی با بیان اینکه افرادی که در رشته های فنی تحصیل کرده اند، بیکار نیستند یادآورشد:با جهشی که در برخی از واحدهای تولیدی رقم خورده است هم اینک شهرستان دلیجان با کمبود نیروی کار مواجه است بگونه ای که برخی از واحدهای تولیدی این شهرستان برای تامین نیروی کار خود، بویژه نیروی صفر مجبور هستند در برخی از بخش های خطوط تولید از بانوان استفاده کنند واین مهم نشان دهنده این است که این شهرستان تا چه اندازه به نیروی کار نیاز دارد.
براتی زاده با اشاره به اینکه با توسعه ای که در بخش الیاف دلیجان رقم خورده است ۴ یا ۵ واحد جدید الیاف در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ بهره برداری خواهد شد گفت:هریک از این واحدها به ۷۰ تا ۸۰ نیروی کار نیاز دارد واین نیروها هم شامل افراد تحصیلکرده وفنی ونیروهای صفر است.
وی با اشاره به اینکه دلیجان در رشته هایی مانند صنایع شیمیایی هم نیاز به نیروی کار دارد افزود: فقط یکی از شرکت هایی این شهرستان دراین زمینه به ۱۹۲ نیروی کار نیاز دارد وهم اینک در حال تامین نیروی کار جدید است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید .
فرماندار دلیجان با بیان اینکه این واحد تولیدی هم اینک ۵۰۰ نیروی کار دارد اظهارداشت: با سرمایه گذاری انجام شده نیاز این واحد تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۷۰۰ نفر و در پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۵۰۰ نیروی کار خواهد رسید.
وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در دلیجان مناسب است یادآورشد:افرادی که در حوزه اقتصاد وصنعت تلاش می کنند، سربازان نظام جمهوری اسلامی دراین حوزه هستند.
براتی زاده با بیان اینکه در برخی از موارد به نسبت جمعیت بیش از سهم شهرستان تلاش می شود افزود:امید می رود این تلاش ها درآینده افزایش یابد تابتوانیم در حوزه اقتصاد وصنعت کشور سهم قابل توجهی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه دلیجان درصنعت در حال تبدیل شدن به رتبه یک کشور است ادامه داد:هم اینک این شهرستان در تولید انواع الیاف قطب تولیدی کشور محسوب می شود و در برخی از رشته های صنعت نساجی تنها تولید کننده کشور هستیم ،تولید نخ دو جزئی از الیاف مصنوعی برای اولین بار در کشور درشهرستان دلیجان تولید شده و تکنولوژی تولید آن در اختیار متخصصین شهرستان می باشد. این نخ برای صنعت فرش اهمیت ویژه ای دارد و سرمایه گذار آن که ثبت اختراع هم انجام داده است در حال توسعه این واحد می باشد.
دلیجان پیشرو در نهضت ملی مسکن
فرماندار دلیجان، چالش اصلی این شهرستان را کمبوو نیروی کار دانست و افزود:بخشی از این مشکل به کمبود مسکن در این شهرستان برمی گردد به همین دلیل بشدت به دنبال تامین مسکن هستیم، حتی دربرخی از موارد با برخی از بخش های تولید هماهنگی صورت گرفته است که در حوزه ساخت مسکن،آنها هم کمک کنند و دراین زمینه پیشنهادی به شورای مسکن استان تحت عنوان مسکن کارگری-کارفرمایی ارائه شده است، امید می رود مورد تایید وتصویب اعضا قرار گیرد.
وی یادآورشد: این طرح باید در شورای مسکن کشور در قانون نهضت ملی مسکن قرار گیرد که بتوانیم از آن استفاده و بهره برداری کنیم.
وی با بیان اینکه دلیجان افراد غیر بومی بسیاری را از شرق و شمال ، غرب و جنوب کشور در خود جای داده است که به دنبال ایجاد شغل برای خود هستند افزود:ظرفیت این شهرستان محدوداست و کمبود شدید مسکن بشدت احساس می شود واین مهم سبب شده قیمت مسکن برای خرید واجاره بهاء افزایش یابد به همین دلیل از تابستان سال گذشته وتابستان امسال در قالب نهضت ملی مسکن در چندفازبا استفاده از ظرفیت های قانون اقداماتی را انجام داده ایم. تلاش شده است تا از تمام ظرفیت های این قانون استفاده کنیم .
وی بابیان اینکه ساخت ۱۵۰۰ واحد در دلیجان پیش بینی شده است ادامه داد: در سال جاری در فاز نخست عملیات ساخت ۳۲۰ واحد آغاز شده است که هم اینک ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار دلیجان با اشاره به اینکه هماهنگی لازم با بنیاد مسکن انجام شده و امید است طی یکسال آینده بتوانیم این واحدها را به متقاضیان تحویل دهیم گفت:در فاز دوم ۱۷۶ واحد در قالب ۱۱ بلوک ۱۶ واحدی با پیشرفت فیزیکی ۱۶ تا ۱۷ درصدی در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه دلیجان تنها شهر کشور است که در قالب نهضت ملی مسکن ، برای ساخت مسکن کارگری اقدام کرده است افزود:برای ساخت مسکن کارگری ۹۶ واحد پیش بینی کرده ایم و زمین ساخت این واحدها توسط کارشناس مسکن وشهرسازی ارزیابی شده که پس از قیمت گذاری به متقاضیان واگذار می شود.
براتی زاده با بیان اینکه قشر کارگر از نظر مالی واقتصادی ضعیف است به همین دلیل از این قشر غافل نبودیم یادآورشد: تمهیدات لازم برای ثبت نام این قشر اندیشیده شده و برای اینکه آنها بتوانند از مسکن ملی برخوردار شوند، ساخت مسکن ویژه کارگران در نظر گرفته شده که ۳۶ واحد برای محرومین درقالب تفاهم نامه با آموزش وپرورش انجام شود که از این میزان ساخت ۱۶ واحد در دلیجان و ۱۸ واحد در شهر نراق را آغاز کرده ایم.
وی با بیان اینکه ساخت این واحدها با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد درحال انجام است گفت:یکی از این دو واحدها آماده واگذاری است که امید می رود قبل از نوروز مقدمات کار انجام شود.
براتی زاده با اشاره به اینکه ۱۸ قطعه زمین در قالب ۳۶ واحد آماده واگذاری در سهر نراق به متقاضیان است افزود: با در خواست متقاضیان این امکان وجود دارد که با سرعت بتوانیم این واحدها را واگذار کنیم، البته ۱۸ واحد هم توسط متقاضیان در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه براساس برنامه باید در ۴سال اول دولت ۲هزار و۶۲۴ واحد ساخته شود اما ما پیش بینی کرده ایم دراین چهار سال بتوانیم ۳ هزار و۵۰۰ واحد را در قالب تفاهم نامه ها، نهضت ملی مسکن وبافت های فرسوده بسازیم و به متقاضیان واگذار کنیم.
وی با اشاره به اینکه ما می توانیم ۳۷۰ هکتار زمین از اراضی ملی را در قالب نهضت ملی مسکن به شهرستان دلیجان الحاق کنیم اظهارداشت:همچنین ۶۵ هکتار از اراضی خصوصی که فاقد کاربری کشاورزی است و درقالب نهضت ملی مسکن می تواند در این موضوع مورد استفاده قرار گیرد، مقدمات آن هم برای ساخت مسکن ملی انجام شده است وامید می رود با موافقت کارگروه مسکن استان برنامه ریزی برای ساخت بالغ بر ۵ هزار واحد تحقق یابد.
فرماندار دلیجان ادامه داد:همچنین پیش بینی کرده ایم برای تحقق نهضت ملی مسکن در روستا ها هم مقدمات کار فراهم شده است وهم اینک در ۴ روستا، اراضی برای انبوه سازی در اختیار بنیاد مسکن قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار