شاید خیلی‌ها ورزش کرمانشاه را با کشتی بشناسند، اما با نگاهی به گذشته‌ها متوجه می‌شویم که این دیار نه فقط در این رشته بلکه در بسیاری رشته‌های دیگر هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و قهرمانان بی شماری را به تحویل جامعه ورزش کشور داده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 06 March 2022

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه با این حال کشتی را اگر گل سرسبد ورزش کرمانشاه بدانیم در کنار آن می‌توانیم به رشته‌های تیمی دیگر مثل والیبال و بسکتبال که از سال‌ها قبل فعال بوده و در سال‌های اخیر هم هندبال، فوتسال و کبدی هم به آن اضافه شده اند، اشاره کنیم.

کرمانشاه در رشته‌های انفرادی هم همواره حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است، از کاراته و تکواندو و جودو و دیگر رشته‌های رزمی گرفته تا ورزش‌هایی مانند پینگ پنگ، قایقرانی، دو و میدانی، شنا و رشته‌های متنوع دیگر که ورزشکاران شاخصی در آن‌ها داشته ایم.

سال‌های قبل اگر بسکتبال و والیبال کرمانشاه در لیگ‌های کشور یکه تازی می‌کردند و کشتی کرمانشاه همواره مدعی قهرمانی در مسابقات داخلی بود در سال‌های اخیر موفقیت‌ها کم رنگ‌تر شد هرچند در این میان اتفاقات خوبی هم افتاد که از جمله آن‌ها می‌توان به لیگ برتری شدن تیم‌های فوتسال و فوتبال کرمانشاه و صعود تیم هندبال اسلام آبادغرب به مسابقات باشگاه‌های آسیا اشاره کرد.

بدون شک مسابقات لیگ برتر هر رشته‌ای ویترین آن رشته در کشور محسوب می‌شود، اما متاسفانه کرمانشاه باوجود همه توانمندی و استعداد‌هایی که دارد از حضور در بالاترین سطح لیگ در رشته‌های مختلف و البته پرطرفدار بازمانده است و ورزشکاران مطرح استان در این رشته‌ها را وادار به مهاجرت و بازی برای تیم‌ها و استان‌ها دیگر کرده است.

به جرات می‌توان ادعا کرد اگر کرمانشاه نیز مانند برخی استان‌های برخوردار دیگر از اسپانسر‌های قوی و متمکنی برخوردار بود می‌توانست در بسیاری رشته‌های مطرح ورزشی یک و یا حتی دو تیم کاملا بومی و در عین حال مدعی را روانه لیگ برتر کند، اما به خاطر مشکلات مالی و نبود اسپانسر شاهد عدم حضور تیم‌های کرمانشاهی در لیگ و در عین حال درخشش ورزشکاران کرمانشاهی برای تیم‌های دیگر هستیم.

هرچند هم اکنون حاضر شاهد حضور معدود تیم‌های ورزشی کرمانشاه در مسابقات لیگ دسته اول و در رشته‌هایی مانند بسکتبال، فوتسال، هندبال هستیم، اما جای خالی تیم‌های ما در لیگ‌های فوتبال، والیبال و کشتی که استعداد‌ها و ورزشکاران زیادی هم در آن‌ها داریم کاملا احساس می‌شود.

هوشنگ بازوند که تا چندی پیش سکان استانداری کرمانشاه را در دست داشت در حد توان خود تلاش‌های زیادی برای زنده نگه داشتن ورزش استان انجام داد و حال به نظر می‌رسد "بهمن امیری مقدم" استاندار جدید می‌تواند با توجه به مسوولیت، اختیارات و البته علاقه مندی که به ورزش دارد کشتی ورزش این دیار را با سرعت بیشتری به جلو هدایت کند.

در این میان فوتبال به عنوان محبوبترین رشته ورزشی جایگاه ویژه‌ای دارد، در عصر کنونی هیچ کس نمی‌تواند منکر تاثیرات شگرف و باورنکردنی فوتبال و شور و هیجانی که میان مردم و جوانان ایجاد می‌کند، شود.

پس از حضور تیمی از فوتبال کرمانشاه در مسابقات لیگ برتر سال ۱۳۸۶ و سقوط آن به رقابت‌های لیگ دسته اول، هنوز دلخوشی‌هایی برای فوتبال دوستان استان باقی بود و آن‌ها این امید را داشتند که بتوانند تیم شهرشان بازهم در سطح اول فوتبال کشور حضور پیدا کند، اما پس از گذشت چند فصل و با بدسلیقگی فدراسیون وقت و تصمیم غیرقانونی اتخاذ شده همین تیم به رقابت‌های لیگ دسته دوم سقوط کرد.

هرچند نماینده فوتبال کرمانشاه در لیگ برتر سال ۸۶ که بعد‌ها "راهیان" نام گرفت زیر بار این تصمیم نرفت و اقدامات قانونی خود را برای بازگشت دوباره به لیگ یک آغاز کرد و در این میان با مستنداتی که ارائه شد، دستگاه قضائی و حتی دیوان عالی کشور هم حکم به بازگشت دوباره این تیم به رقابت‌های لیگ را صادر کرد، اما امتناع فدراسیون نشین‌ها از اجرای احکام صادره تنها نماینده فوتبال استان را از حق مسلم خود بازداشته است.

با حضور استاندار جدید کرمانشاه جامعه ورزش استان انتظارات و مطالباتی از "بهمن امیری مقدم" داشته و انتظار دارند وی بتواند در حد توان به آن‌ها جامه عمل بپوشاند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیگیری و رایزنی برای بازگشت دوباره تنها نماینده فوتبال استان به رقابت‌های لیگ دسته اول، حمایت از قهرمانان ورزشی، تقویت تیم‌های کرمانشاهی حاضر در مسابقات لیگ و رفع مشکلات اشتغال، مسکن و بیمه ورزشکاران اشاره کرد.

از دیگر انتظارات جامعه ورزشی می‌توان به تکمیل پروژه‌های ورزشی متعددی است که کلنگ احداث آن‌ها مدتی یا مدت هاست بر زمین زده شده، اما به دلیل نبود اعتبار اجرای آن‌ها یا متوقف شده و یا به کندی پیش می‌رود.

هرچند طی این سال‌ها اقدامات خوبی در بخش زیرساخت‌های ورزش کرمانشاه به همت اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته است، اما به نظر می‌رسد ورود استاندار به ماجرای برخی پروژه‌ها که جنبه ملی هم دارد مانند دهکده المپیک و مجموعه‌های ورزشی آن می‌تواند گره گشای بخش اعظمی از مشکلات این حوزه باشد.

با این حال، همه به مشکلات و محدویت‌های اعتباری موجود واقف و آگاه هستیم و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم استاندار این دیار یک تنه همه مشکلات را مرتفع کند، ولی می‌توان با استفاده از ظرفیت خیران ورزشی و در عین حال به یاری طلبیدن واحد‌های صنعتی و تولیدی برخوردار رونقی دوباره به ورزش شهر و دیار خود بدهیم، باشد که کرمانشاه نیز به حق خود در ورزش کشور برسد و شاهد افتخارآفرینی ورزشکارانمان برای تیم‌های ورزشی استان در بالاترین سطح مسابقات باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار