وزیر راه و شهرسازی از افزایش تسهیلات طرح جهش تولید مسکن از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا چهار میلیارد ریال خبرداد.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 03 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،رستم قاسمی در نشست شورای مسکن استان مرکزیٍ افزود: افزایش تسهیلات این طرح با هدف کاهش سهم آورده مردم انجام می شود.
وی از اصلاح ثبت نام مردم در طرح جهش تولید مسکن خبرداد و گفت: افرادی که سه سال سابقه پرداخت بیمه در شهرهای کوچک داشته باشند می توانند در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنند.
وزیر راه و شهر سازی افزود: شرایط فرم جیم برای ثبت نام در این طرح تغییر کرده و افرادی که به دلایل مختلف خانه خود را سه سال گذشته فروخته اند نیز می تواند در این طرح ثبت نام کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: ۶۱ هزار واحد در طرح جهش تولید مسکن ملی به این استان اختصاص یافته که عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد امروز با حضور وزیر راه و شهر سازی در استان آغاز شد.
احمد مرزبان افزود: ۴۹۲ هکتار زمین با قابلیت تغییر کاربری و الحاق به محدوده در استان مرکزب آماده شده که ظرفیت برای ساخت ۲۹ هزار واحد را در استان آماده می کند.
وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۶۳۲ واحد از مجموع سهمیه اختصاص یافته در طرح جهش تولید ملی مسکن به استان مرکزی به شهرستان اراک، ۱۴ هزار و ۲۴۴ واحد ساوه و چهار هزار و ۳۷۶ واحد به خمین اختصاص یافته‌است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی یادآورشد: ۲ هزار و ۶۲۴ واحد از مجموع این واحدها به شهر دلیجان، ۲ هزار و ۷۲۴ واحد محلات، ۸۰۰ واحد تفرش و ۴۴۴ واحد به شهرستان آشتیان اختصاص یافته‌ است.
مرزبان گفت: یک هزار واحد نیز به شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر اراک اختصاص یافته است.
فرماندار اراک هم گفت: تامین زمین برای ۲ هزار واحد برای مسکن محرومان باید در دستور کار قرار گرد.
امیر هادی افزود: در حوزه راه‌های مواصلاتی در خواست ارتقای راه‌های روستایی به اصلی را داریم.
وی ادامه داد: ۲۶۴ واحد مسکن ایثارگران در اراک وجود دارد که به دلیل تورم با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد با مشکل مواجه شده‌است.
فرماندار اراک گفت: ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به این واحدها اختصاص یافته بود که برای تکمیل این واحدها این تسهیلات باید به سه میلیارد ریال افزایش یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: استان مرکزی از نظر زیر ساخت درمانی با مشکلات متعددی مواجه‌ است.
سید محمد جمالیان افزود: چهار واحد مسکونی در بیمارستان امیر کبیر اراک وجود دارد که در حوزه توانبخشی از آنها استفاده شده و امید است با موافقت برای تغییر کاربری این واحدها زمینه افزایش خدمت رسانی به مردم فراهم شود.
وی ادامه داد:۷۱ هکتار سال ۶۳ به دانشگاه علوم پزشکی داده شد که تا کنون سند تک برگی این زمین به نام این دانشگاه منتقل نشده‌است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به اینکه سازمان انرژی اتمی یک بیمارستان برای دانشگاه اراک در این زمین ساخته و نیاز است نسبت به اخذ سند این زمین اقدام شود.
نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: وضعیت راه‌های این شهرستان با مشکلات جدی مواجه بوده و در حوزه مسکن نیز ۲ طرح تحت عنوان مسکن ملی در سطح شهرستان وحود دارد.
علی رضا نظری افزود: طرح اقدام ملی مسکن در برخی شهرستان‌ها در طبقه چهارم و پنجم است در صورتی که طرح اقدام ملی اکنون در بخش نقشه و آماده سازی است.
وی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن ملی شهرستان خمین از خرداد ماه تا کنون اتفاق خاصی صورت نگرفته و این مهم متناسب با انتظارات مردم نیست.
نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان مرکزی تنها شهر اراک نبوده و ما اعتراض داریم به کسی که برنامه حضور وزیر را در استان پیش بینی کرده است.
نظری ادامه داد: نیاز است در صورتی که امکان حضور وزیر در شهرستان‌ها نیست معاونان وزیر به شهرستان‌ها سفر کنند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی پنج ماه پیش چند دستور را در مجلس ارائه دادند که تاکنون هیچکدام اجرا نشده، که نیاز است دستورات اجرایی شود.
حجت الاسلام محمد سبزی افزود: جنس و نوع مشکلات ساوه با دیگر شهرستان ها متفاوت بوده و این شهرستان بیشترین زمین مسکن ملی را داشته و نباید مشکل زمین در این شهر وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: هشت هکتار زمیین برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران شهرستان ساوه اختصاص داده شده بود که این میزان زمین به سه هکتار کاهش پیدا کرد و آن هم تا کنون عملیاتی نشده است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر وزیر به دلیل مشغله های کاری نمی تواند به تعدد در استان ها حضور یابد انتظار است معاونین وزیر در شهرستان ها حضور پیدا کرده و مشکلات را در همان محل رفع کنند.
حجت الاسلام سبزی گفت: بیشتر صنایع استان مرکزی در ساوه و زرندیه مستقر بوده و نیاز است توزیع اعتبارات بر اساس آمایش صحیح انجام شود.
وی ادامه داد: اعتبارات در این شهرستان ها اندک بوده و ساوه از جمله گران ترین شهرهای کشور است و انتظار می رود میزان تسهیلات در این شهر افزایش باید.
نماینده مردم ساوه و زرندیه یادآورشد: بیشترین روستاهای فاقد آسفالت استان مربوط به شهرستان ای ساوه و زرندیه است و میزان تصادفات نیز در ساوه بالا است و تقاضا داریم توزیع بودجه به ویژه در حوزه راه و مسکن عادلانه در این شهرستان ها صورت گیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:شهرستان های استان در خصوص مسکن مشکلاتی دارند که انتظار می رفت وزیر راه و شهرسازی علاوه بر اراک از شهرستان ها نیز بازدید داشته باشد.
ولی الله بیاتی افزود: حدود ۱۰ سال است که قرار بوده ۴۸ هکتار به شهر فراهان اضافه شود اما تاکنون انجام نشده و مردم توقع دارند این مشکل هرچه زودتر حل شود.
وی یادآورشد: در این حوزه انتخابیه به دلیل کمبود اعتبار و عدم رسیدگی راه های اصلی به راه های فرعی تبدیل شده است، در خصوص راه و مسکن مشکلات زیادی وجود دارد که امید است در فرصت های آینده وزیر راه و شهرسازی در دیگر شهرستان ها حضور پیدا و مشکلات را پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار