کد خبر: ۱۰۳۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ 02 March 2022

در ادامه دور هشتم مذاکرات وین، گفت‌وگوها از صبح امروز (چهارشنبه) بین هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های دیگر در حال برگزاری است. بر همین اساس دو نشست بین مذاکره کنندگان ارشد ایرانی و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) و همچنین نشستی با حضور باقری و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌‌وگوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

نشست هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی نیز شب گذشته تا ساعت یک بامداد ادامه یافت. بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم که به منظور انجام گفت‌وگوهای فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین حضور دارد و همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست دیشب با سه کشور اروپایی حضور داشتند.

گفتنی است از روز دوشنبه تاکنون که علی باقری به وین بازگشته، نشست‌های مفصل مشابهی بین طرفین برگزار شده است.

به گزارش فارس،دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین کماکان در جریان است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه نهم اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین گفت: پیش‌نویسی از توافق آماده شده و الان در نقطه‌ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا درباره خطوط قرمز ما وجود ندارد و قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی‌‌کنیم. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز ظهر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای چینی درباره مذاکرات وین گفت: ایران تاکنون ابتکارات زیادی برای حل و فصل موضوعات به خرج داده و اکنون رسیدن به توافق، تصمیم سیاسی و نگاه واقع بینانه طرف‌های غربی را می‌طلبد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار