شهردار اراک گفت: متاسفانه این شهر از نظر تفرجگاه و منطقه های تفریحی و توریستی در آستانه ضعف مطلق و مفرد قرار دارد و این واقعیتی است که امروز به سند و مدرک احتیاج ندارد.
کد خبر: ۱۰۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 01 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علیرضا کریمی عصر دیروز در سی و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه پروژه منطقه گردشگری دره گردو دغدغه مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر و همچنین شهروندان است افزود: از اراضی منطقه گردشگری دره گردو به جز ۶۷ هکتاری که مربوط به فضای سبز است، زمینی تحویل شهرداری نشده است.
وی یادآورشد:در اراضی واگذار شده برای احداث فضای سبز، عملیات کاشت درخت انجام شده و این امر استمرار دارد، اما در خصوص تحویل ۲۳ هکتار اراضی که متعلق به شهرسازی می باشد از قبل هیچ اتفاقی نیفتاده و با شروع بکار فعالیت مدیریت شهری در دوره جدید ، این موضوع در دستور کار قرار گرفت که با پیگیری های لازم، ۲۳ هکتار مذکور تملک خواهد شد.
شهردار اراک افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رقمی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای فراهم کردن زیرساخت های منطقه گردشگری دره گردو از قبیل بستر رودخانه، پیاده روسازی رودکنار، عملیات خاکی و سنگی جاده های محیطی، اجرای پروژه فضای سبز، خرید و نصب پست برق، انتقال قنات وزیری به دره گردو برای تهیه منابع آبی که هیچ کدام انجام نشده است، در نظر گرفته شده که شهرداری باید نسبت به اجرای این موارد اقدام کند.
وی ادامه داد: صرفا با اجرای زیرساخت های پروژه به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید بنابراین باید در گام اساسی نسبت به تملک زمین ها اقدام شود.
وی گفت: هیات کاشناسی ۵ نفره برای تعیین قیمت زمین تشکیل شده که با طی مراحل اداری و قانونی و عدم وجود مشکل، زمین ۲۳ هکتاری تملک خواهد شد و پس از آن می توان نسبت به فراخوان سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار اقدام کرد.
دکتر کریمی با اشاره به اینکه در خصوص پارک ۱۷۰ هکتاری شهید باهنر نیز موارد حقوقی و قانونی پیگیری شده است افزود: چندین سال است که آبیاری فضای سبز پارک شهید باهنر بر عهده شهرداری است و ماهیانه میلیون ها تومان هزینه آبیاری و حفظ درختان شده و متاسفانه هیچ کار جدید تفریحی در این پارک علی رغم برخورداری از وضعیت خوب اقلیمی، جغرافیایی و توپوگرافی انجام نشده است، بنابراین در یک قرارداد ۳۰ ساله بین شهرداری و اداره کل منابع طبیعی و با مجوز شورای نظارتی، این پارک تحویل شهرداری شده که خوشبختانه با اعلام آمادگی سرمایه گذار و ارائه طرح، پس از فراخوان نسبت به انتخاب سرمایه گذار اقدام خواهد شد.
شهردار اراک اظهار داشت: کوه مستوفی یکی دیگر از مناطق در نظر گرفته شده برای ایجاد منطقه گردشگری و تفریحی در شهر اراک است که زیرساخت های این منطقه نیز با اجرای عملیات آب رسانی و بازطراحی این منطقه توسط مشاور در حال آماده شدن می باشد، همچنین اسناد مناقصه آماده و کار در حال انجام است.
وی یادآورشد: دره گردو، پارک شهید باهنر و کوه مستوفی به عنوان سه منطقه ای که باید برای مردم به عنوان تفرجگاه و تفریحگاه تبدیل شوند در اولویت اقدامات شهرداری قرار گرفته و امید می رود با حمایت و کمک شورای اسلامی شهر و دستگاه های اجرایی مربوطه به نتیجه مطلوبی درحوزه تقویت سرانه گردشگری و تفریحی شهر اراک برسیم.
شهردار اراک افزود: ۴ماه پیگیری برای رفع معضلات و مشکلات این مناطق، به اندازه ۴ سال کار و پیگیری است و امید است با کسب نتیجه مطلوب، شهروندان حلاوت و شیرینی اجرای این طرح ها را حس کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار