مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: امسال جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه" برگزار و بیش از دو هزار پایگاه در سراسر استان پذیرای خیران است.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ 27 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی، در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فرزند یتیم و محسنین استان توسط ۳۵ هزار و ۱۴۹هزار حامی حمایت می‌شوند.
وی یادآورشد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۴۷میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به طور مستقیم به حساب خانواده های تحت حمایت واریزشده است.
مؤمنی با بیان اینکه ۳۱۳ مرکز نیکوکاری در استان با کمیته امداد همکاری دارند افزود: در سال جاری مراکز ۱۳۳ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری استان بوده است.
وی ادامه داد: به طور مستقیم ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزش صدقاتی بوده است که از سوی مردم شریف و نوع دوست استان به کمیته امداد استان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی یادآور شد:میزان مستمری پرداخت شده طی ۱۱ ماهه سال جاری به خانواده های تحت حمایت در استان ماهیانه ۲۳ میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: امسال بالغ بر ۸۰ هزار بسته معیشتی با کمک بسیج سازندگی، مراکز نیکوکاری و آستان قدس رضوی درب منازل خانواده های تحت حمایت با رعایت حفظ کرامت انسانی و عزت نفس خانواده ها توزیع شد و علاوه بر آن ۷۴۰ هزار وعده غذای گرم درب منازل خانواده ها توسط عتبات عالیات ، مراکز نیکوکاری و بسیج توزیع شده است.
مومنی تاکید کرد:در حوزه توانمندسازی مددجویان نیز طی سال جاری هزار۲۷ خانوار استعدادیابی شده اند، ۱۴ هزار مستعد اشتغال شناخته شده و بر همین اساس کارسازی برای مددجویان ۶ هزار و ۵۷۵اشتغال پایدار به طور مستقیم ایجاد شده و در همین راستا ۱۷۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است این در حالی است که صندوق امداد ولایت ، تحت نظارت بانک مرکزی تنها صندوقی می باشد که در جهت حمایت از خانواده های تحت حمایت ،به هریک از افراد معرفی شده ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت میکند.
وی با بیان اینکه ۷۶۳ دانشجو و بالغ بر ۱۱ هزار دانش آموز از خدمات امداد در استان بهره مند هستند افزود:۱۸۰۸ واحد مسکونی از سوی کمیته امداد استان در دست ساخت می باشد، ۴۹۲ واحد برای ۱۴ اسفندماه سال جاری آماده تحویل به خانواده های تحت حمایتمی باشد و همزمان با آزادسازی خرمشهر نیز ۵۰۰ واحد دیگر آماده تحویل خواهیم داشت.
وی اضافه کرد:در نظر داریم برای ۴۲۰۰ زن سرپرست خانوار که مستاجر نیز می باشند با کمک خیرین و حمایت شورای اسلامی شهر اراک مسکن ایجاد کنیم.
مومنی ادامه داد: جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه(جشن همدلی) از ۱۴ اسفندماه دربیش از ۲۵۰۰ پایگاه در سراسر استان برگزار خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد استان گفت: بیش از ۴۵ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد استان بهره مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار