نوزادان چهار قلو ( دو دختر و دو پسر) در بیمارستان الغدیر تبریز به دنیا آمدند.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 27 February 2022

این نوزادان چهار قلو شامل یک پسر به وزن ۲۳۰۰ گرم، یک پسر دیگر به وزن ۲۳۳۰ گرم، یک دختر به وزن ۲۳۵۰ گرم و یک دختر دیگر به وزن ۲۵۰۰ گرم بوده و اکنون حال عمومی هر یک از این نوزادان و مادرشان خوب است.

پدر این خانواده در خصوص احساس خود، می‌گوید: از خداوند متعال بسیار سپاسگزار هستم که این برکت را به خانه ما آورده است.

وی ادامه می‌دهد: باید بیشتر از حد توانمان برای تربیت فرزندانمان وقت بگذاریم تا فرزندانی صالح برای کشورمان بار بیایند.

وی اظهار می‌کند: بنده کشاورز هستم. از نظر مالی وضعیت چندان خوبی نداریم و نیازمند کمک مسئولان هستم و از آن‌ها انتظار دارم تا ما را در تربیت فرزندانمان تنها نگذارند.

دکتر انوشیروان مرادی، رئیس بیمارستان الغدیر تبریز نیز در خصوص این تولد، می‌گوید: تولد نوزادان با عمل سزارین انجام گرفته و با توجه به هزینه عمل و نگه داری نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه نوازدان ( NICU)، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا تخفیفات قابل توجهی را برای این مورد داشته باشیم تا در جهت عمل به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به فرزندآوری، هزینه چندانی برای خانواده نوزادان وارد نشود.

دکتر هدایت زاده، متخصص کودکان و نوزادان این بیمارستان نیز می‌گوید: همه نوزادان در وضعیت ثابت به دنیا آمده‌اند و اکنون جهت تکمیل وضعیت رشد به دستگاه وصل هستند. مادر نوزادان متولد سال ۷۷ (۲۳ ساله) بوده و بیماری در دوران بارداری نداشته و اکنون وضعیت خوبی دارد و کودکان نیز با وزن خوبی به دنیا آمده‌اند.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در خصوص حمایت دولت از فرزندآوری، اظهار می‌کند: تمامی خانواده‌های دارای چند قلو، خدمات دریافت می‌کنند و کافی است تا بعد از تولد نوزادان برای تشکیل پرونده به بهزیستی منطقه خود مراجعه کنند.

وی ادامه می‌دهد: برای تمامی خانوارهای دو قلو و بیشتر، مستمری ثابت تا اتمام شش سالگی پرداخت می‌شود. این مقدار برای خانوارهای دو قلو مبلغ ۹۰۰ هزار تومان و برای سه قلو و بیشتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان این‌که تمامی خانوارهای سه قلو و بیشتر، بدون توجه به دهک درآمدی، مستمری دریافت می‌کنند، خاطرنشان می‌کند: برای خانوارهای چندقلو تا شش سالگی خدمات غیرمستمری از جمله تهیه شیرخشک، پوشاک و تسهیلات اشتغال کم بهره به سرپرست خانوار ارائه می‌شود و کمک موردی مثل کمک پرداخت ودیعه مسکن و دفترچه خدمات درمانی نیز انجام می‌گیرد.

صحاف افزود: اگر پدر خانواده سرباز باشد نیز اقدامات لازم جهت انتقال به نزدیکترین منطقه خدمت انجام می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار