نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:بانک‌ها با لبیک به دعوت رهبری منابع ریالی و با ارزش کشور را در راستای تحقق گام دوم انقلاب صرف کنند.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 25 February 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادیودر خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: افزایش سرمایه گذاری مولد، بهره‌وری و رشد تولید ناخالص در بودجه سال آینده مورد توجه دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وی یادآورشد: سرمایه‌های کشور باید به جای واردات غیر ضروری، برای پیشرفت و توسعه اقتصادی و صنعتی کشور صرف اشتغال مولد شده و نقدینگی نیز به سمت تولید هدایت شود.
وی ادامه داد: منابع نفت، گاز، آهن، مس و زعفران کشور باید برای ارزآوری بیشتر به ارزش افزوده تبدیل شود.
امام جمعه اراک با یادآوری خروج ارز برای واردات گوشی همراه به کشور گفت: هفت تا هشت هزار تن گندم امسال باید وارد کشور شود و نیاز است سرمایه‌ها صرف اشتغال سالم و پایدار شود.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: چاپ اسکناس کشور را آباد نخواهد کرد بلکه این مهم تورم را به همراه داشته و در واقع کشور با تولید هدفمند آباد می‌شود.
وی، افزایش کیفیت خودرو و تولیدات داخلی را از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی باید افزایش کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: این استان ظرفیت‌های مناسبی در زمینه صنعتی و کشاورزی داشته و بانک‌ها باید با انعقاد قراردادهای مشارکت زمینه پیشرفت و توسعه این واحدها را فراهم کنند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: قراردادهای بانک‌ها با واحدهای تولیدی باید قرارداد مشارکتی باشد.
وی اظهار داشت: امید است نظام بانکداری در دولت متحول شده و بانکداری اسلامی در کشور حاکم شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، تورم و رکود اقتصادی را ۲ بیماری بزرگ اقتصاد عنوان کرد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: رکود اقتصادی از تورم بدتر بوده و مجلس و دولت باید به این مهم توجه لازم را داشته باشند و کشور را از بحران‌ها نجات دهند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود جهاد تبیین را از جمله مهمترین مضوعات مورد نظر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: چشم و گوش جامعه باید در زمینه مسائل دینی، آرمان‌های رهبر معظم انقلاب، شهدا و انقلاب باز باشد.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین افزود: جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسائل و تحرکات اوکراین حساس است و غربی‌ها باید از انجام رفتار تحریک آمیز پرهیز کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: همچنین باید از انجام رفتار قرون وسطی و بمباران که با قوانین و مقررات بین المللی نیز سازگار نیست، خودداری شود و مشکلی که با دست باز می شود، نباید موشک و حمله برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار