مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان از جذب نشدن بخشی از اعتبارات استان در سال۱۴۰۰ انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 21 February 2022

به گزارش تابناک کرمان، کاشی در نشست شورای اداری شهربابک ضمن انتقاد از مدیران برخی دستگاه‌ها به دلیل عدم جذب اعتبارات گفت: سال گذشته در راستای اعتبارات عمرانی سال۹۹ که تا پایان شهریور۱۴۰۰ مهلت جذب برای آن در نظر گرفته شده بود متاسفانه ۴۰میلیارد تومان از این اعتبارات جذب استان نشد که ۲۷میلیارد تومان آن در قالب اسناد خزانه بود و ۱۳میلیارد تومان هم در قالب اعتبارات تملک بود.

وی افزود: طبق حسابرسی ۱۰ماهه ۱۴۰۰ که توسط دیوان صورت گرفته است بعضی از تبصره‌های قانون بودجه در استان عملکرد مطلوبی نداشته است از جمله تسهیلات به اقشار ذی نفع و محرومین، پرداخت تسهیلات به بیماران صعب العلاج و نابارور و اقشار ضعیف بود که یا به غلت آگاهی نداشتن مردم از این موضوع است و یا اینکه دستگاه‌های متولی اهتمام لازم به این موضوع را نداشتند.

وی از مدیران استان خواست در فرصت باقی مانده از ظرفیت‌های مالی که در اختیار دارند استفاده کنند.

مدیر کل دیوان محاسبات استان با اشاره به ظرفیت خوب صنایع و معادن استان بیان کرد: طبق قانون، صنایع و معادنی که در هر منطقه فعالیت می‌کنند و باعث آسیب رساندن به منابع آن منطقه می‌شوند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود باید برخی خدمات به مردم آن منطقه ارائه دهند، در استان کرمان این کار انجام شده است، ولی به نحو مطلوب انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای دیوان فن آورانه، سامانه۱۹۸ جهت دریافت گزارش‌ها و انتقادات مردم از دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار