معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با توجه به بررسی آمار و اطلاعات و کاهش شاخص تورم پیش نگر(تورم مربوط به مواد اولیه)، نرخ تورم در زنجان در ماه های آینده روند کاهشی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 21 February 2022

به گزارش تابناک زنجان، خلیل قاسملو روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه هدف اصلی دولت سیزدهم بهبود وضعیت اقتصادی است، افزود: برای این منظور دولت برنامه ها و اقدامات خود را بر این مبنا ریل گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم، اشتغال و رشد اقتصادی، سه شاخص عمده برای رصد وضعیت اقتصادی است، افزود: این شاخص همچون حلقه های زنجیر به هم وابسته هستند و بر یکدیگر تاثیر می گذارند.

قاسملو با بیان اینکه براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم کشوری روند کاهشی پیدا کرده است، گفت: میزان تورم اعلام شده تا پایان بهمن امسال ۴۱.۴ درصد است که نسبت به ماه گذشته یک درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه دی ماه هم ۳۵.۴ درصد بود(بهمن امسال نسبت به بهمن سال گذشته)، نرخ تورم نقطه به نقطه هم نیم درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه در تورم منتهی به دی ماه امسال، استان زنجان از نظر بالا بودن توم، استان سوم کشور بود، گفت: آمارهای پیش نگر حاکی از کاهش تورم در استان دارد.

وی افزود: در تورم نقطه به نقطه دی ماه امسال، زنجان در جایگاه ۱۸ در بین استان های کشور قرار گرفت.

در پایان این مراسم طیب جعفری به عنوان سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان معرفی و از خدمات محمدرضا انصاری، سرپرست قبلی این اداره کل قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار