فرمانده پلیس راه:
فرمانده پلیس راه استان بوشهر گفت: تصادف عامل اصلی مرگ جوانان این استان است بطوریکه روزانه یک نفر از آنها بر اثر حوادث در نقاط حادثه خیز جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 21 February 2022

به گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ صادق مزارعی روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دشتی افزود: کاهش تصادف های جاده ای در استان بوشهر نیازمند ساماندهی نقاط حادثه خیز است و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید برای ساماندهی و برطرف کردن آنها اقدام کنند.

وی به افزایش آمار تصادف‌های جاده‌ای در در دشتی اشاره کرد و ادامه داد: در۱۱ ماه امسال آمار تصادف‌های منجر به فوت در دشتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸۴ درصد افزایش یافته که بسیار نگران کننده است.

مزارعی در باره نقش دستگاه‌های اجرایی در برطرف کردن نقاط حادثه خیز و کاهش آمار تصادف ها بیان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی نقش آموزشی، تبلیغی، و اجرایی در حوزه تصادف های جاده‌ای دارند، اما در عمل همیشه سه دستگاه اجرایی پای کار هستند.

فرمانده پلیس راه استان بوشهر به نقاط حادثه خیز شهرستان دشتی که بیشترین تصادف‌های منجر به مرگ در آنها اتفاق می افتد اشاره کرد و افزود: ورودی و خروجی شهر خورموج به سمت کنگان، محور کاکی به بادوله در مسیر بزرگراه سیراف نیازمند اصلاح و تسریع در برطرف کردن نقاط حادثه خیز است که باید هر چه زودتر اعتبار لازم برای اصلاح این محورها تامین شود.

فرماندار دشتی گفت: یکی از محورهای حادثه خیز و ناایمن این شهرستان جاده شهر خورموج مرکز شهرستان به کارخانه سیمان مند و لاور شرقی است که به دلیل استفاده ماشین آلات سنگین کارخانه سیمان این محور فرسوده و غیر قابل تردد شده است.

علی بحرانی افزو د: کارخانه سیمان دشتی باید به تکالیف قانونی خود در تامین اعتبار برای تسریع در اصلاح و تعریض این مسیر اقدام و حق و حقوق مردم دشتی را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: تردد کامیون‌های کارخانه سیمان در سطح شهر خورموج نیز موجب خسارت به زیر ساخت های شهری و آزار و اذیت شهروندان شده و هرچه زودتر باید مسیر جایگزین برای تردد کامیون های کارخانه سیمان در نظر گرفته شود.

بحرانی به اجرای طرح های ترافیکی در شهرستان دشتی اشاره کرد و افزود: همه طرح‌ها و اقدامات ترافیکی در شهرستان باید با نظر کارشناسان مربوطه برای حفظ جان شهروندان باشد و پس از تصویب در شورای ترافیک اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار