مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال شهرک‌های و نواحی صنعتی این استان نیاز به راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی همراه با سیستم‌های اطفای حریق دارند.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 21 February 2022

به گزارش تابناک اردبیل، محمد اهلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قرار دارد، اظهارکرد: برای احداث ، راه‌اندازی و تجهیز ۲ ایستگاه آتش‌نشانی جدید در شهرک‌های صنعتی خلخال و گرمی اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش خطرات و خسارات وارده به واحدهای تولیدی افزود: علاوه بر احداث و خرید و تجهیز خودروهای آتش‌نشانی، با اجرای برنامه‌هایی از قبیل شناسایی و پایش واحدهای صنعتی پرخطر و ارائه آموزش‌های موردنیاز به واحدهای صنعتی، تلاش می‌شود تا بروز هرگونه حوادث احتمالی در شهرک‌های صنعتی کاهش یابد.

او گفت: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های و نواحی صنعتی این استان فعالیت دارند و برای صیانت از این واحدها راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی همراه با سیستم‌های اطفای حریق ضرورت دارد.

وی مجموع ایستگاه‌های فعال شهرک‌های صنعتی استان اردبیل را چهار ایستگاه ذکرکرد و ادامه داد: با شروع به کار این ایستگاه‌ها، مجموع این ایستگاه‌ها به ۶ ایستگاه خواهد رسید که امیدواریم در افزایش ایمنی واحدهای تولیدی نقش بسزایی داشته باشند.

وی هدف از ساخت این ایستگاه‌ها را کاهش زمان رسیدن به محل حادثه و ارتقای ایمنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین صیانت از جان و مال واحدهای تولیدی ذکر کرد و گفت: پیشگیری از وقوع حوادث در شهرک‌های صنعتی یکی از اهداف مهمی است تا در صورت وقوع حادثه و آتش‌سوزی حضور در محل حادثه به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تلاش می‌شود با ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی زمان حضور آتش‌نشانان در محل بروز حوادث آتش‌سوزی در واحدهای صنعتی شهرک‌ها کاهش یافته و خسارات وارده به واحدهای تولیدی در زمان بروز حوادث آتش‌سوزی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی بیان کرد: ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی خلخال راه‌اندازی و تجهیز شده و بزودی به عنوان دومین ایستگاه آتش‌نشانی فعال این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد ، برای احداث ساختمان این ایستگاه و همچنین تجهیز آن به سیستم‌های اطفای حریق پیشرفته بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۲۵ میلیارد ریال آن مربوط به خودرو آتش‌نشانی خریداری شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار