استاندار قزوین؛
استاندار قزوین گفت: راه اندازی کمپ ماده ۱۶ (مراکز ترک اعتیاد اجباری و محل نگهداری معتادان متجاهر) در استان قزوین مغفول مانده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 16 February 2022

به گزارش تابناک قزوین، محمد مهدی اعلایی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، افزود: کمپ های ماده ۱۶ برا جمع آوری و رسیدگی به معتادان متجاهر و افرادی اقدام می کنند که در منظر شهری مواد مخدر مصرف می کنند.

وی افزود: از دو ماه پیش برنامه ریزی هایی کرده ایم تا مجوز ایجاد این نوع کمپ را در استان دریافت کنیم و امکانات عملیاتی شدن این طرح را فراهم نماییم.

اعلایی ادامه داد: این کار پیشتر در استان انجام نگرفته و بدهی است که ساماندهی و فراهم کردن ملزومات آن یک اقدام زمانبر می باشد چرا که همراهی و همکاری منسجم دستگاه های مسئول را نیاز دارد.

این مسئول با اشاره به مکان یابی مناسب  کمپ، بیان کرد:  تلاش می کنیم تا ۲۰ روز آینده اقدامات نهایی در خصوص کمپ ماده ۱۶ استان قزوین انجام شود.

اعلایی ادامه داد: مجموعه بهزیستی بر اساس قانون باید بخشی از هزینه های جمع آوری و نگهداری معتادان را تامین کند و بخشی از این هزینه ها باید از جانب شهرداری ها تامین شود.
وی گفت: شهرداری قزوین و تعداد دیگری از شهرداری ها هنوز این هزینه را پرداخت نکرده اند که طبق مصوبات این جلسه باید شهرداری ها بدهی های خود را تسویه کنند تا بهزیستی بتواند به وظیفه قانونی خود عمل کند.

استاندار قزوین همچنین تصریح کرد: تلاش می شود تا یک ماه آینده کمبود ها تامین شود چرا که مجوز ها باید به صورت کشوری اخذ شود و دستگاه های متعدد استان در تامین زیرساخت های این کمپ درگیر هستند و اگر بتوانیم این اقدام را انجام دهیم یک اتفاق بزرگ در استان رقم خورده است.

پیگیری های لازم برای احداث کمپ ماده ۱۶ در استان صورت گرفته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این جلسه، گفت: بر اساس قوانین موجود در کمپ ماده ۱۶، ۲ سوله در شهرستان های آبیک و البرز در راستای سیاست های شورای مبارزه با مواد مخدر با تولیت سازمان هلال احمر استان قزوین در نظر گرفته شده است.

 حسن آصفی افزود: مصوب شده است که تا پایان سال، سوله شهرستان البرز با توجه به پیشرفت زیرساخت های آن هرچه زودتر تکمیل شده و روند اجرای آن تسهیل شود.

وی گفت: پیرو هماهنگی صورت گرفته، پیگیری های لازم انجام شده و تنها مشکل این سوله، تامین آب شرب و کمبود اعتبار است.

داراب بیرانوندی مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین نیز در ادامه با بیان اینکه، در بحث آب شرب، این سوله خارج از محدوده و بافت مجاز شرکت آب و فاضلاب استان است، تصریح کرد: با توجه به اینکه آبرسانی به پروژه خارج از ملزومات شرکت آبفا است اما بر حسب وظیفه ذاتی، مساعدت های لازم صورت می گیرد.

وی‌ ادامه داد: باتوجه به بدهی پنج میلیارد تومانی شهرداری البرز به شرکت آب و فاضلاب خواستار مساعدت و مجوز رایگان شهرداری در این حوزه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار