شهرستان سامان سالانه میزبان ۳ میلیون گردشگر از نقاط مختلف کشور است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و زیرساخت­‌های لازم برای توسعه­ این صنعت در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 16 February 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، شهرستان سامان در مجاورت رودخانه زاینده‌رود از مهم­ترین مقاصد گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری محسوب­ می‌­شود.

این شهرستان سالانه میزبان میلیون­‌ها نفر گردشگر از نقاط مختلف کشور است، امّا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که هم به صنعت گردشگری و جذب سرمایه لطمه وارد می­‌کند و هم باعث بروز برخی نارضایتی‌­ها در گردشگران می­‌شود.

از مهم­ترین نیازهای اولیه در گردشگری احداث مراکز اقامتی مانند هتل، پارکینگ­‌ها و فراهم‌آوری زیرساخت­های مورد نیاز در این حوزه است که متاسفانه با گذشت سال­‌های بسیار شهرستان سامان هنوز از این امکانات برخوردار نیست. در گذشته نیز مسئولان به این کمبود امکانات اشاره کرده‌­اند، اما همچنان اوضاع سامان نابه‌سامان است.

ضعف شدید زیرساخت‌های گردشگری شهرستان سامان

غلامرضا چهلگردی، رئیس شورای اسلامی شهر سامان و عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به اولویت­‌های گردشگری شهرستان سامان، اظهار داشت: مجموعه­ پل زمانخان به عنوان یکی از قطب­‌های گردشگری استان، با کمبود امکاناتی همچون پارکینگ طبقاتی روبرو است.

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: ما هنوز طرح قابل اجرایی در زمینه­ زیرساخت‌­های گردشگری مانند هتل برای بهره‌برداری نداریم که با توجه به ورود سالیانه 3 میلیون نفر گردشگر داشتن این زیر ساخت­‌ها از اولویت‌­های مهم می‌­باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان در خصوص طرح جامع گردشگری، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 5 سال پیگیری­‌های مستمر طرح جامع گردشگری که با هدف ایجاد زیرساخت­‌های گردشگری است به نتیجه نرسیده و طراحی نشده است.

چهلگردی بیان کرد: پل تاریخی هوره که یک میراث تاریخی بی‌نظیر است متاسفانه به دلیل بی‌توجهی در معرض آسیب قرار دارد و این پل در حال تخریب است و نیاز به مرمت دارد. همچنین حمام‌­های تاریخی این شهرستان که میراث فرهنگی قصد مرمت آن­‌ها را داشت متاسفانه بعد از گذشت چندین سال رها شده‌­اند و به بنای متروکه تبدیل شده‌­اند.

نبود طرح جامع گردشگری در سامان کار را برای سرمایه‌گذاران غیرممکن کرد

سعید صالحی، فرماندار سابق شهرستان سامان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد ، با اشاره به اینکه در طول سال گردشگران زیادی حتی 2 تا 3 برابر جمعیت سامان از جاذبه‌های این شهرستان بازدید می‌کنند، اظهار کرد: تناسبی میان تعداد مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان وجود ندارد و زیرساخت‌های موجود پاسخگوی نیاز گردشگران نیست.

وی گفت: سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند ولی به دلیل نبود طرح جامع گردشگری تاکنون اقداماتی انجام نشده است.

فرماندار سابق سامان خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به استان تدوین طرح جامع گردشگری استان و به تبع آن شهرستان سامان بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار