مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۳ پرونده قاچاق کالا به این دستگاه وارد شده که متخلفان ۶۶۰ میلیارد ریال جریمه شدند.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 16 February 2022

محمدرضا عمرون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به اینکه پرونده‌های وارد شده به دستگاه تعزیرات حکومتی در 3 حوزه کالا و خدمات، بهداشت و قاچاق کالا بررسی می‌شود، اظهارداشت: در 10 ماهه نخست امسال 7 هزار و 365 پرونده به دستگاه تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری وارد شده که 7 هزار و 236 پرونده مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حوزه کالا و خدمات 4 هزار و 500 پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شد که 4 هزار و 480 پرونده مختومه گشته، عنوان کرد: تخلفات عمده حوزه کالا و خدمات مربوط به گرانفروشی، کم‌فروشی‌، عدم صدور فاکتور خرید است و متخلفان بالغ بر 7 میلیارد و 300 میلیون تومان جریمه شدند.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت: یک هزار و 876 پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده و یک هزار و 872 پرونده مختومه شد که 4 پرونده مختومه مربوط به سال گذشته بوده و متخلفین 600 میلیون تومان جریمه شدند.

عمرون ادامه داد: بیشترین پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان مربوط به قاچاق کالاست که یک هزار و 3 پرونده به این دستگاه وارد شده و 879 پرونده مختومه گشته و متخلفان 66 میلیارد تومان جریمه شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: بازرسان تعزیرات حکومتی استان در364 اکیپ بازرسی و گشت مشترک با سایر مراجع نظارتی یک هزار و 994 بازرسی مشترک انجام داده‌اند که در این بازرسی‌ها 181 پرونده تخلف تشکیل شد و یک هزار و 228 واحد صنفی هیچ‌گونه تخلفی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماهه نخست امسال به 603 مغازه برای رعایت بهتر قوانین تذکر داده شد، افزود: از نظر فراوانی عمده‌ترین تخلف در این مدت عدم درج قیمت روی کالا بوده و بعد از آن به ترتیب عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی( نداشتن ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی)، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه کالا بیشترین فراوانی تخلف را در استان داشته است.

عمرون با اشاره به اینکه از 4 هزار و 500 پرونده مربوط به کالا و خدمات 825 مورد مربوط به گرانفروشی است عنوان کرد: به متخلفین تذکر لازم داده شده و جزای نقدی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، اگر به فردی برای بار سوم تذکر داده شود در محل کسب او پلاکارد نصب می‌شود که در 10 ماهه نخست امسال هیچ‌کدام از پرونده ها به این مرحله نرسید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: طرح نوروزی نظارت بر بازار شب عید از 14 اسفند 1400 شروع و تا 14 فروردین 1401 ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار