مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: پس از دستور رئیس‌جمهور برای رفع تصرف دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا با درخواست دادستانی تاکنون ۵۳ مورد تصرف در نوار ساحلی این استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 16 February 2022

غلامرضا منتظری روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: ۴۱ مورد از این تصرفات در حوزه پارس جنوبی است.

وی بیان کرد: با دستور رئیس‌جمهور شناسایی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی که ساحل را تصرف کرده‌اند انجام و پس از جمع‌بندی نهایی تا پایان این هفته به دادستانی اعلام و با دستور دادستانی حکم تخریب و رفع تصرف اجرا می‌شود.

منتظری اضافه کرد: دستور اخیر رئیس جمهور در خصوص رفع تصرف دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی در حریم ۶۰ متر دریا اَهرُم قانونی خوبی است که می تواند به ما بعنوان مجریان قانون در خصوص آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا کمک شایانی کند.

وی با اشاره به این‌که مناطبع طبیعی استان بوشهر همواره برای حفاظت از سواحل تلاش کرده است، افزود: در سال‌های گذشته ۳۶ مورد به مساحت ۱۴۴ هکتار از تصرفات اشخاص حقوقی و حقیقی در حریم ۶۰ متری دریا شناسایی و تشکیل پرونده شد که ۱۱ مورد آن به مساحت ۴.۴ هکتار با صدور رای دادگاه رفع تصرف شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

منتظری با اشاره به تعیین حریم ۶۰ متری ۷۰۷ کیلومتر از ساحل استان بوشهر اظهار کرد: تعداد پلاک‌های ساحلی کاداستر در مجموع ۹۳پلاک به مساحت ۳۶۹هزار و ۹۰۰ هکتار است که ۲۰۲ فقره سند به مساحت ۲۲۵ هزار و ۴۹ هکتار صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۸۵ پلاک ساحلی دارای حریم ۶۰ متری به مساحت ۲هزار و ۹۱۲ هکتار است که برای ۷۹ پلاک به مساحت ۲هزار و ۷۳۲ هکتار سند تک برگ صادر شده و ۶ پلاک باقی مانده نیز تثبیت انجام و صدور سند در دست اقدام است.

منتظری گفت: متولی حفاظت از حریم ۶۰ متری دریا در بیرون شهرها منابع طبیعی، درون شهرها راه و شهرسازی و در حوزه انرژی سازمان منطقه ویژه قتصادی انرژی پارس است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از مردم و نهادهای دولتی خواست که هرگز بدون پیمودن فرآیند قانونی و با حفظ حریم ۶۰ متری در نزدیکی دریا تصرفی نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار