معاون مهندسی ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از کاهش میزان تصادفات جادهای در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 16 February 2022

علی یوسف‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:میزان تصادفات در جاده‌های استان نسبت به میانگین کشوری با توجه به طول راه‌ها در سطح پایینی است اما همچنان سعی بر این است تا با افزایش ایمنی راه‌ها میزان تصادفات و تلفات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با توسعه بزرگراه‌‍ها و بهسازی راه‌های استان شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان خواهیم بود، افزود:سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه و تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استنان اردبیل میزان هزینه احداث بزرگراه‌ها را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:با تامین این اعتبارات پروژه‌های بزرگراهی استان تکمیل شده و ایمنی جاده های استان هم فراهم می‌شود.

یوسف‌زاده اولویت اصلی توسعه بزرگراه‌ها را مسیر اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از این بزرگراه به روی خودروها گشوده شده و با تامین اعتبار به‌صورت ملی و فاینانس بانک، این پروژه در سال‌های آینده تکمیل می‌شود.

وی در باره جاده کلو ر-درام بیان کرد: این راه اصلی در ۲ قطعه در حال انجام است و پیمانکاران سعی دارند تا هر چه سریع‌تر این مسیر ارتباطی را آماده بهره‌برداری نمایند.

یوسف‌زاده آسفالت‌ریزی لایه دوم مسیر پارس آباد-سربند را یادآور شد و گفت: ۲۰ کیلومتر از این مسیر در مرحله آسفالت‌ریزی لایه دوم بوده و ۴۰ کیلومتر نیز از سه‌راهی سربند تا مشگین‌شهر در مرحله اجرا قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در قالب طرح جهش تولید مسکن، سالانه ۲۰ هزار واحد مسکونی در این استان احداث می‌شود افزود:سهمیه استان اردبیل در طرح جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد است که در سال اول قرار است ۲۰ هزار واحد و تا چهار سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکونی احداث شود.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید کلنگ زنی شد که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد آن مربوط به شهرستان اردبیل در شهرک‌های اندیشه، نیایش و الهیه می‌باشد.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار