برای استاندار که بر مشارکت دادن همه شهرستان ها در مناصب مدیریتی استان با مطرح کردن موضوع توازن منطقه ای تاکید دارد آیا شنیدن طنز تلخ 12 بر هیچ به ضرر یک شهرستان تاسف برانگیز نیست ؟!
کد خبر: ۱۰۲۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰ 08 February 2022

تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، این روزها بازار تغییرات مدیران شلوغ است ضمن این که در فضای مجازی این بازار شلوغ تر است چرا که بحث و جدل های انتصابات در این فضا به دلیل غیر رسمی بودن ، عریان مطرح می شود !
در فضای رسمی اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در خصوص انتصابات ، بحث توازن منطقه ای را مطرح کرده است و دلیل در پیش گرفتن این سیاست را مشارکت دادن همه شهرستان ها در مدیریت های کلان استانی عنوان می کند .
هر چند برجسته کردن موضوع توازن منطقه ای به نوعی می تواند باعث تحت شعاع قرار دادن مهمترین شاخص های مدیریت یعنی شایستگی ، تخصص و تعهد گردد اما باز هم به عنوان یک شاخص شفاف مطرح شده ، می تواند مردم شهرستان ها را مطالبه گر این وعده استاندار کند .
گاهی احساس می شود بیان برخی جملات از طرف مسئولین استان ، نوعی توجیه یا دفاع آنی برای تصمیمات خاص است ! مثلا در موضوع طرح توازن منطقه ای نظری وجود دارد که می گوید استاندار برای توجیه تقسیم مناصب مدیریتی استان بین نمایندگان این موضع را گرفته است وگرنه خلاف دیدگاه توازن منطقه ای در تصمیم گیری ها مشهود است !
یکی از شهرستان هایی که به نظر می رسد در جدول توازن منطقه ای توزیع مدیریت ها جایی نداشته است ، شهرستان چرام است به گونه ای که این روزها بحث و جدل های فضای مجازی این شهرستان خصوصا مرکز آن پیرامون همین موضوع است . البته کاربران معترض این بی میلی برای عدم استفاده از نیروهای شهرستان چرام را به پای سید محمد موحد ، نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی می نویسند ! که با لحاظ شرایط قانونی باید اشتباه باشد اما از انجاییکه برای این افراد یقین است ، استاندار هیچ نقشی در انتصابات ندارد همواره نوک پیکان انتقادات را متوجه نماینده مجلس می کنند .
در گروه های مجازی شهرستان چرام و حتی کهگیلویه این انتقادات به سمت رقابت های درون حوزه انتخابیه رفته است و با نام بردن از ثلاث و بویراحمد و یا سید و غیر سید ( اشاره به بستگان موحد) و اینگونه تحلیل های ناصواب و تفرقه افکنانه که نتیجه عملکرد بد مسئولین است ، عملا تب مسائل قومیتی را بالاتر تر برده است !
طنز تلخ این روزهای کاربران فضای مجازی در شهرستان چرام با هر انتصاب جدید اعلام نتیجه ای طنزگونه است که همواره عدد یک حوزه بالا می رود و برای چرام عدد صفر پابرجا می ماند و آخرین نتیجه انتصابات در میان کاربران 12 به نفع حوزه ای خاص و هیچ یا صفر برای چرام است !
برای استاندار که بر مشارکت دادن همه شهرستان ها در مناصب مدیریتی استان با مطرح کردن موضوع توازن منطقه ای تاکید دارد آیا شنیدن طنز تلخ 12 بر هیچ به ضرر یک شهرستان تاسف برانگیز نیست ؟!
استاندار بیشتر از نمایندگان می تواند در موضوع انتصابات نقش قانونی داشته باشد و اگر احیانا مشاهده می کند نمایندگان یا سیاسیون دیگر از اعتماد وی به نفع خود یا اطرافیان سوء استفاده می کنند باید ورود کند و از حق و وظیفه قانونی خود به نفع مردم دفاع کند نه اینکه عنان تغییر و تحولات را به اسم تعامل به دست حوزه های دیگر که عمدتا غیرقانونی هم هست بدهد که نتیجه آن به قول کاربران چرامی فضای مجازی 12 بر هیچ به ضرر یک شهرستان شود !
به هر جهت استاندار کهگیلویه  وبویراحمد باید بر این نکته اگاه باشد که آنچه از نوشته ها و موضع گیری های کاربران فضای مجازی و حتی محافل سیاسی شهرستان چرام استنباط و حتی شفاف بیان می شود ، اولا سرخوردگی کامل به دلیل یقین بر نادیده گرفته شدن آن ها و توانایی های نیروهایشان در انتصابات است و ثانیا ایجاد نفاق و دو دستگی و چند دستگی میان مردم شهرستان به دلیل بی توجهی های مسئولین و جنگ تعیین مقصر این بی مهری ها است .
نکته تاسف برانگیز این است که همین شهرستان یکی از قوی ترین گزینه ها را برای انتصاب در پست مدیریتی یکی از ادارات کل داشته است اما به دلیل همان توازن منطقه ای و پس از معامله سیاسیون برای تصاحب مدیریت دستگاهی دیگر ، این مدیر کلی را هم از این شهرستان گرفت!
به نظر می رسد استاندار وظیفه دارد و باید در جهت تحقق مطالبه بر حق مردم شهرستان چرام برای دیده شدن در جدول توازن منطقه ای مناصب چاره اندیشی کند !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار