تابناک- پیش از ظهر برنامه‌ هشتمین روز از ایام الله دهه مبارکه فجر در هرمزگان به مانند روزهای گذشته آغاز شد
کد خبر: ۱۰۲۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ 08 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، پیش از ظهر برنامه‌ هشتمین روز از ایام الله دهه مبارکه فجر در هرمزگان به مانند روزهای گذشته آغاز شد و این‌بار نوبت افتتاح پروژه‌ها در شهرستان بندرعباس بود.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، حاجی آباد و قشم و ابوموسی و عزیزاله کناری زاده فرماندار بندرعباس و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ابتدا با حضور در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس پست برقی را در این شهرک مورد بهره‌برداری قرار داد و سپس راهی شهر تازیان در ۲۴ کیلومتری بندرعباس شد و  هنرستان کار و دانش شهید محسن فخری زاده را که در زیربنای 1539 متری با اعتبار 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی ساخته شده است و 12 کلاس درس دارد را افتتاح کرد.
استاندار هرمزگان در حاشیه این مراسم از نقاط مختلف مدرسه بازدید کرده و همچنین از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای دانش آموزان قرار گرفت.
یکی از مشکلات این مدرسه کمبود موتور خودروهای دیزلی بود که استاندار هرمزگان پیشنهاد داد از محل خودروهای دپو شده در انبار اموال تملیکی برای آموزش دانش‌آموزان تامین شود.
مقصد سوم استاندار هرمزگان در جریان برنامه‌های افتتاح پروژه‌ها شهر فین بود و راهی این منطقه شد که در برنامه اول خود به همراهی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کلنگ آغاز عملیات اجرایی کارخانه کنستانتره آهن هپاتیت را بر زمین زد و سپس راهی بام شهر فین شد و ظرفیت‌های این شهر برای توسعه گردشگری بازدید کرد.
وی در این بازدید که نخلستان‌های فین کاملا در آن مشخص بود از مسئولین و معتمدین فین خواست که مردم را مجاب کنند در بحث بازسازی و نوسازی باغات و مزارعشان با دولت همکاری داشته باشند و این امر در فین محقق شود.
استاندار هرمزگان در ادامه کلنگ الحاق 60 هکتار زمین و عملیات آغاز ساخت شهرک جدیدی را در عرصه‌ای که قرار است به شهر فین اضافه شود بر زمین زد.
تاکید استاندار برای اجرای این پروژه جانمایی درست همه امکانات و همچنین حفظ بافت باغ‌شهری در قسمت جدید شهر فین بود.
وی در بازگشت از فین بازدیدی نیز از معدن رضوان انجام داد و برای افتتاح  پروژه دیگری راهی  کارخانه تولید آب‌معدنی در دوراهی سرخون بندرعباس شد.
کارخانه آب معدنی شرکت نیک مهر عمرانی که قرار است محصولات خود را با برند یام یام به بازار عرضه کند در متراژ 15000متر مربع احداث شده است و توان تولید روزانه 90000 بطری آب معدنی را دارد و همچنین برای 45 نفر به طور مستقیم و 80 نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
آخرین برنامه امروز استاندار هرمزگان در بندرعباس کلنگ زنی مجتمع تولیدی گوشی و تبلت در بندرعباس بود که این مجتمع نیز قرار است سالیانه 500هزار دستگاه را تولید و روانه بازار کند و برای 90 نفر به صورت مستقیم و 180 نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه این برنامه‌ها اظهارداشت: قرار است از خردادماه کار تولید تبلت و گوشی همراه را شروع کند و کار مهمی است که به صنایع استان تنوع بخشی می ‌کند.
وی افزود: استان همواره در بحث صنایع‌ معدنی سرآمد بوده است اما کار زیادی در حوزه صنایع الکترونیک انجام نشده است که با افتتاح این مجموعه امیدواریم هرمزگان به قطب صنایع الکترونیک کشور نیز تبدیل شود‌.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار