مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از پلمپ تاسیسات 2 مرکز ذخیره سازی و توزیع گاز مایع در شهرستان ارومیه خبر داد و گفت: این 2 مرکز که در شرایط غیراستاندارد و ناایمن فعالیت می کرد توسط اداره کل استاندارد استان شناسایی و به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، پلمپ شدند.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 03 February 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی منصور جلایر ضمن اشاره به انجام بازدید‌های مستمر از شرکت‌ها و تاسیسات ذخیره سازی و توزیع گاز مایع در استان گفت: در راستای حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان از سیلندرهای گاز مایع، پس از بازرسی و نظارت‌ 2 سکوی سیلندرپرکنی در شهرستان ارومیه به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه و شرایط غیراستاندارد پلمپ شدند.
وی افزود: تأسیسات سیلندرپرکنی گاز به منظور ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع احداث می‌شود و شرکت‌ها ملزم به رعایت استاندارد ملی ایران هستند.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر 33 مرکز ذخیره سازی و توزیع گاز مایع در استان وجود دارند که رعایت استاندارد ملی شماره ۸۴۱ در تمامی آن ها لازم الاجرا است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بی‌توجهی به استاندارد تأسیسات ذخیره سازی و توزیع گاز مایع بسیار مخاطره‌آمیز بوده و انتظار می‌رود شرکت‌ها نسبت به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توجه ویژه داشته باشند.
جلایر در ادامه حفظ سلامت، ایمنی و آرامش جامعه را از اهداف اصلی و خطوط قرمز اداره کل استاندارد استان برشمرد و گفت: در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم رعایت استانداردها در تمامی کالاها و خدمات مشمول رعایت استانداردهای اجباری مورد تاکید بوده و اداره کل استاندارد استان به جد با متخلفانی که سلامت و ایمنی مردم را به خطر بیاندازد برخورد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار