عملیات اجرایی ساخت پروژه ساخت بزرگترین آب شیرین‌کن سواحل مکران در منطقه رمین چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار و مقامات محلی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 02 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک شسشتان و بلوچستان، علیرضا منیری ابیانه مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی مکران در معرفی پروژه گفت: یکی از نیازهای اساسی طرح پتروشیمی مکران، انواع مختلف آب است که این شرکت با تاسیس دو بخش آب‌گیر و آب‌شیرین‌کن در سواحل مکران نسبت به تامین آب پتروشیمی مکران اقدام نموده است.

وی افزود: علاوه بر آب مورد نیاز پتروشیمی، یکی از معضلات اساسی جنوب شرق کشور آب شرب شهروندان است که همجواری این منطقه با اقیانوس، تلخی این تشنگی را دو چندان می‌کند.

منیری ادامه داد به همین علت و در راستای انجام بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شهرک پتروشیمی مکران، آب‌شیرین‌کن با ظرفیتی مازاد بر نیاز صنایع شهرک پتروشیمی مکران طراحی و ساخته می‌شود تا نیازهای بخش شرب منطقه نیز تامین شود و بتوانیم بخش عمده نیازهای این حوزه را پاسخگو باشیم.

رضا صدری مدیرعامل شرکت آب نیروی مکران در تکمیل خبر گفت این پروژه در فتز اول با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حجم 13000 میلیارد ریال در مدت 24 ماه ساخته خواهد شد تا علاوه بر تامین نیازهای پتروشیمی‌های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران، بخش عمده‌ای از نیازهای مردم خطه چابهار و کنارک را تامین نماید.

گفتنی است تنها آب شیرین‌کن موجود در منطقه با توان شیرین‌سازی 38000 مترمکعب، توان رفع نیازهای کامل منطقه را ندارد و با افزایش ظرفیت 80-60 هزارمترمکعبی ظرفیت شیرین‌سازی با راه‌اندازی پروژه آب‌شیرین‌کن جدید، نیاز مردم شهرهای چابهار و کنارک تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

تامین آب شرب چابهار با ساخت بزرگترین آب شیرین‌کن سواحل مکران/ استاندار: آب و برق مهم‌ترین پروژه‌های قابل تعریف در سواحل استتامین آب شرب چابهار با ساخت بزرگترین آب شیرین‌کن سواحل مکران/ استاندار: آب و برق مهم‌ترین پروژه‌های قابل تعریف در سواحل استتامین آب شرب چابهار با ساخت بزرگترین آب شیرین‌کن سواحل مکران/ استاندار: آب و برق مهم‌ترین پروژه‌های قابل تعریف در سواحل استتامین آب شرب چابهار با ساخت بزرگترین آب شیرین‌کن سواحل مکران/ استاندار: آب و برق مهم‌ترین پروژه‌های قابل تعریف در سواحل است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار